LättAnette

I morse vägde jag mig och hade gått ner ca 2 kg under julhelgen. Alltså – det är ju helt magiskt. Och nej, jag har verkligen inte förtjänat det om nu någon trodde att jag levt som en asket där bland all god mat och fikabröd. Jag får ofta höra att jag har varit så duktig och att jag gör det så bra. Jo – visst är det sant på ett sätt. Jag gjorde nåt bra när jag tog beslutet att operera mig, för utan kniv och agraffer hade jag inte alls haft ett lika lätt liv idag som jag har. Tvärtom hade jag vägt ännu mer än innan. Horribelt och en smula (ok, mycket) tragiskt, men sant. Jag har inte riktigt ännu nåt den vikt där operationen lämnar mig åt mitt öde och låter mig själv ta befälet över viktnedgångens vara eller icke vara men den gränsen torde vara nära nu. Det är ungefär 18 månader sedan jag opererade mig och det är den ungefärliga tiden jag läst mig till att effekten är som störst. En sån himla tur att jag är nöjd nu då. Jo, jag väger fortfarande för mycket men mitt huvudmål nu är inte att gå ner mer utan i första hand få skära bort min gamla trogna vän magen och lite överflöd från armar och lår. Sen är jag liksom klar. Som jag känner det nu. Om jag får som jag vill och magen tas bort så kommer jag hamna på en betydligt bättre viktnivå. Tiden får utvisa hur allt blir – jag mår bra och det är ändå huvudsaken.😀

Morgonens vikt visar på en viktnedgång på 77 kg. Galet!

3 Responses to “LättAnette”


  1. 1 Asta december 30, 2013 kl. 23:50

    Grattis! Så glad för dig! God fortsättning.

  2. 2 Linda januari 1, 2014 kl. 21:16

    Hejja dig!!

  3. 3 Linn januari 3, 2014 kl. 14:18

    Vilken tur att du gjorde operationen och att det fungerat så bra för dig.🙂 God fortsättning på året! Kram


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

december 2013
M T O T F L S
« Nov   Maj »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


