Taggig

Det är helt sjukt hur man kan bli så taggig. Jag har verkligen n o l l tålamod med omvärlden. Eller ja..det rullar på rätt så bra när allt är som det ska. Men om nåt tjorvar så förvandlas min hjärna till svart papp. Imorse fick jag be om ursäkt till tjejen i kassan på vårdcentralen för att jag blev så tokigt irriterad över att det frikort jag fick i posten uppenbarligen var felskrivet så att det gått ut ett år innan jag fick det. En bok jag har beställt för tre veckor sen till en kurs som började i måndags har inte kommit och det verkar som att den inte tänker göra det heller. Det känns lite sådär, eftersom vi ska examinera av de 4 första kapitlen redan på måndag. Men det får gå som det vill – jag får lita på att det räcker med föreläsningarna och mitt googlande. 

Det taggiga är inget annat än stress. Jag behöver verkligen hitta en strategi för att inte brinna av som en nyårsraket som löpt amok, innan nåt verkligen brister. Ett under att det är nåt som funkar, trots allt. Jag har ett helt (nåväl – ny hel diskmaskin är beställd) och rent hem, hela familjen har kläder och vi har saker att äta. Bra, så långt. 

För att prata om nåt trevligt så har jag kommit på att personlighetspsykologi och socialpsykologi är grejen. Jag kommer definitivt att läsa vidare när jag tagit min examen för det finns mycket att lära. Den här terminen har dessutom varit helt galen kursmässigt – universitetet och jag har inte haft samma åsikt om hur saker och ting bör skötas – så det känns som att jag inte fått med mig all kunskap jag hade kunnat få. Helt klart spännande saker man kan grotta ner sig i, men det får jag helt enkelt göra senare. 

På söndag är det visst 1:a advent, hur det nu gick till. Kanske hinner jag få upp nåt mys och kanske hinner jag inte. Det får vi se. En sak är säker iaf och det är att vi ska till svärfamiljen för att fira födelsedagar och ha årets marsipantävling på lördag. Kanske får mitt bidrag i år bli nåt i stil med Rorschachs bläckplumpstest.😀

Niklas somnade i puffen medan jag diskade strax efter 18 så hur den här kvällen blir återstår att se. Det är härligt med spänning i tillvaron.😀

1 Response to “Taggig”


  1. 1 Linda december 6, 2013 kl. 16:20

    Hejja dig!! å Krya!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Fixarflickan


