Flygresan

Är det så här det känns? Eller..nä..för de som aldrig upplevt motsatsen så känns det såklart ingenting. Precis som med allt annat. Men för mig kändes det verkligen annorlunda att flyga den här gången mot tidigare gånger. 

  • Jag kunde ta på mig mitt eget bälte med en sovande Niklas i famnen. Istället för som tidigare gånger då jag fått kämpa som en dåre för att höra det efterlängtade ”klicket” av ett stängt lås. Det tar på krafterna att försöka få ihop ett bälte som behöver sitta under magen och där varje milimeter är av största vikt för att inte behöva be om extra bälte. 
  • Jag behövde alltså inte be om extra bälte.
  • Jag fick inte ont av bältet. Ett spänne som sitter intryckt i magen gör ont. Och andas får man göra när bälteslampan släcks. Om man inte struntar i att ta av det för att slippa sätta på det igen. 
  • Flygvärdinnan behövde inte fråga om jag hade bältet på mig. Vilket tidigare varit en absolut relevant fråga eftersom ingen kan se ett bälte som sitter dolt under en mage. 
  • Jag kunde fälla ner bordet framför mig. Istället för att inkräkta på resesällskapets redan minimala brickutrymme eller för den delen bulla upp med kudden o filten i knät för att balansera brickan. Och hoppas att personen framför sitter helt still. 
  • Jag kunde sitta med armarna på mina egna ärmstöd. Och inte ha dom på magen för att där är det enda stället det finns plats. 
  • Jag kunde sätta i hörlurarna i därtill avsedda hål utan att behöva flytta på magen med händerna och leta mig fram till vart hålen satt

Ja ni hör ju…så mycket enklare livet blev när det bara sa ”klick” i låset. Det enda omaket jag hade var att behöva efterdra bältet för att det var lite för långt. Ett omak jag gärna vänjer mig vid.😀

3 Responses to “Flygresan”


  1. 1 Linn oktober 7, 2013 kl. 09:41

    Va härligt det måste vara när man upplever förändringen i situationer sådär.🙂 Sånt där tänker man ju inte på när man inte har varit överviktig. Hoppas att ni får en riktigt rolig resa!

  2. 2 Mikael Eriksson oktober 9, 2013 kl. 19:41

    Kanon! Har själv upplevt samma sak! Minus 90 kg nu för mig! Kan rekommendera dig ett besök på Gröna Lund eller Liseberg, utan att bli stoppad vid attraktionerna för att man väger för mycket…

  3. 3 Snikony oktober 11, 2013 kl. 05:48

    Hur coolt som helst! Häjja min Plätt!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

oktober 2013
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Fixarflickan


