Linedance

Jaha. Då har jag visst anmält mig och börjat på en nybörjarkurs i Linedance. Jag har länge varit nyfiken på om det är kul och nu när vi flyttat så har vi en klubb i närheten så jag slog helt enkelt till.
Linedance är väldigt förknippat med country men man kan dansa till vilken musik som helst och det som tilltalar mig är nog själva grejen att många gör samma sak samtidigt.  Jag är barnsligt fascinerad av exempelvis parader och sånt där många gör synkade övningar.
Hur synkat det ser ut när vi tränar är en helt annan sak, men det var precis så roligt som jag tänkt mig.😀 Vi håller på i 1½ timme och det går åt en del vatten kan jag säga. Det blir några steg under en lektion och vi blir alla svettiga vilket känns riktigt bra faktiskt. Motion när den är som bäst – när man har roligt under tiden och klockan går utan att man hinner reagera. En stor fördel med linedance är att man dansar själv. Man gör sina egna misstag, hoppar in igen om man tappat bort sig och ingen behöver vara beroende av att alla gör rätt hela tiden. Passar mig utmärkt!

Jag tänkte länka in några av de nybörjardanser som vi lärt oss hittills:

2 Responses to “Linedance”


  1. 1 Snikony september 19, 2013 kl. 05:41

    Kuuuuul! Det liknar nästan min zumba, bara lite annan musik. Zumban är också för mig den första motion jag har hittat som är så kul att man inte hinner tänka att det är jobbigt! Dance on!

  2. 2 Linn september 26, 2013 kl. 11:39

    Perfekt träning – det ska vara roligt under tiden! Dans är ju dessutom nyttigt för själen också tror jag för det är ju mer än bara rörelse. Kul!🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

september 2013
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Fixarflickan


