Mer förskola

Imorse när vi åkte till förskolan tyckte Niklas att jag inte behövde lämna honom själv där alls för det gjorde jag ju faktiskt igår. Jag sa att jag ju kommer att börja i skolan snart och att han ska vara där själv varje dag, men han tyckte verkligen att det räckte med gårdagen. 
Nu blev det ju inte riktigt som han planerat utan jag gick hem på förmiddagen och så var han kvar där själv och åt lunch. Först är han ju ledsen när jag går, men det är över fort. Däremot så blir han lite ledsen när det är dags att byta aktivitet från läsning till pussel eller utgång t ex. Han hade suttit och tittat lite först idag när de andra barnen började äta men sen kom han igång och åt en rejäl portion. Det var ju inte mindre än hans favoriträtt kyckling och ris som serverades.🙂
Det är bara han som har ett sovbehov på dagarna men de håller på att fixa iordning en myshörna så de kan läsa lite och så att de av treåringarna som behöver sova kan göra det om de vill. Idag hade han inte sovit alls såklart så det blev en tidig kväll här hemma. Jag hann inte ens somna med honom som vanligt eftersom han somnade under tiden som jag läste. Typiskt.😉

Imorgon ska vi på 80-årsfest och det ska bli trevligt. Det är alldeles för sällan det är fest, måste jag säga. 

Ha en trevlig helg, alla!🙂

Och jo…förresten…den muntliga examinationen tog jag och sket högaktningsfullt i utan tar den i november istället. Jag hann inte förbereda klart helt enkelt och eftersom jag är vuxen och bestämmer själv så gjorde jag det. Jag älskar att bestämma över mig själv.😀

1 Response to “Mer förskola”


  1. 1 Linn augusti 23, 2013 kl. 21:55

    Härligt med tidiga kvällar!😀 Hoppas att hans ledsamhet försvinner snart, det är ju lättare när dom är glada. Ni kanske kan prata på kvällen om hur ni ska göra nästa dag om ni inte redan gör det såklart. Jag pratar med Elise varje kväll om nästa dag. Om hon ska till dagis går vi igenom hennes dag där, att vi kommer dit, sen åker jag hem, hon får leka lite, sen äter dom frukt, sen får hon leka en stund igen, sen är det lunch, och sen vila, sen leka, sen mellis och sen efter melliset kommer jag och hämtar henne,🙂 Då är vi överens innan det är dags för själva lämnandet.

    Kram på er!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2013
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


