Tandläkardags

image

Igår var det så dags för 3-årsbesöket hos tandläkaren. Han ville i n t e dit och han tyckte att vi nog skulle strunta i alltihop. Han klämde fram några tårar på parkeringen men jag tyckte nog att han kunde vänta och se hur det verkligen var hos tandläkaren först. Han höll med. Han skulle inte säga sitt namn i kassan och skulle inte följa med in när tandläkaren kom ut i väntrummet. Men när han, tandläkaren, sa att han skulle börja med den medhavda gosedjurskrokodilen och kolla hans tänder så gick det bra.
Vi pratade lite om borstningsvanor och nappsugning och så kom det in en sköterska med en ballong. Tandläkaren tog fram en sån där spegel på skaft och kollade swampys, krokodilens, tänder och räknade även Niklas fingertoppar med spegeln så man kunde se undersidan. Sen frågade han om han kunde få titta på Niklas tänder och döm om min förvåning när ungen gapade. När det var avklarat tyckte Niklas att vi skulle ta hissen ner igen. Det gjorde vi. Men först fick han händerna fulla med diplom, tandborste, visselpipa och ballong.
Han tyckte det var helt ok med tandläkaren och sa Tack och namnet på tandläkaren innan han stolt gick därifrån.
Ingen var mer förvånad än jag.
Mammas lilla vill-inte-på-kommando-pojke.

1 Response to “Tandläkardags”


  1. 1 Linn augusti 16, 2013 kl. 07:51

    Va skönt att det gick bra.🙂 Tandläkaren kan vara trevlig att gå till, det tyckte alltid jag när jag var liten. Och gör fortfarande.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2013
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


