Semester

Jodå, man kan ha semester mitt i ett sommarlov också.🙂 Idag åker vi till en sommarstuga med utedass och där blåbärsriset växer runt knutarna. Vi ska bo i tält, min kusin med barn ska bo i husvagn och mams och paps bor inne i stugan. Förra året regnade det mycket så i år hoppas jag på bättre väder. De har inte lovat nån stekande sol direkt, men jag är nöjd med uppehåll. Niklas ska leka ihjäl sig på dagarna med sina stora tremänningar och jag ska …ja…jag ska väl göra nåt annat. Vi ska svänga förbli biblioteket när vi åker för jag har bestämt mig för att läsa Flykten från läger 14 i sommar (äsch – skulle länka lite fint, men det vägrar funka som det ska så ni får googla). Sen när skolan drar igång så är det på sin höjd reklam jag orkar läsa mellan all litteratur så nu ska här läsas bara för att jag vill. Jag hörde talas om den här boken i våras och den är säkert oerhört otäck precis som man kan förvänta sig av en verklighetsbeskrivning av arbetsläger i Nordkorea, men jag älskar såna böcker. Jag läser mer än gärna om verkligheten – det ger perspektiv. 

Öh…packa var det visst jag skulle göra. 
Tjingeling!

1 Response to “Semester”


  1. 1 Anders Vimefall juli 16, 2013 kl. 21:51

    Låter fullständigt vidrigt! Men ha så kul med tältandet🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2013
M T O T F L S
« Maj   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Fixarflickan


