Nytt tiotal

Vår badrumsvåg ligger i nån kartong ute i garaget och där ligger den bra tycker jag. Passade på att väga mig hos BVC-sköterskan och blev faktiskt förvånad över att jag gått ner några kilon. Jag borde väl inte förvånas, men det är väl så det är när man är van att vågen pekar uppåt så fort man släpper taget om den i mer än 8 dagar. Hur som helst så väger jag nu 67.7 kilo mindre än jag gjorde när jag började äta pulver inför operationen och det är banne mig helt galet. En helt normalviktig vuxen person som jag bara lämnat efter mig lite här och var. 
Jag väger nu ganska precis samma som när jag gifte mig första gången, så nu är jag tillbaks dit jag var för snart 9 år sen efter några månaders pulverdiet. Hur länge sen det är jag vägde mindre än jag gör nu kan jag faktiskt inte svara på – jag vet att jag vägde 97 kg som 14-åring så det är väl nästa stora steg då, antar jag. Förutom den dagen då jag kliver ner under 100 förstås. Det kommer att bli en dag att minnas det.

Mitt BMI har minskat med nästan 22 enheter och det är helt enormt skönt. Vilken hälsovinst!😀

2 Responses to “Nytt tiotal”


  1. 1 Linnea med tre juli 11, 2013 kl. 20:16

    Precis Anette! Hälsan är de viktigaste och sen om man trivs bättre med sig själv på utsidan de är bara en bonus =)

  2. 2 Linn juli 11, 2013 kl. 21:37

    Va härligt! Hälsan är nr 1. Och va bra att det gick bra på 3-årskontrollen också, inte för att det fanns ngn anledning att tro nåt annat.🙂 Ska bli roligt o se bilder på nya huset sen.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2013
M T O T F L S
« Maj   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Fixarflickan


