BVC

Dags för 3-årskontroll på BVC idag. Jag kände på mig att det skulle kunna komma att bli en intressant tillställning och man kan säga att jag kände rätt. En av de saker som man fick fylla i på en lapp var om barnet kan säga treordsmeningar och ge exempel på det. Jag skrev nån mening – men egentligen var informationen onödig eftersom det enda sköterskan fick höra var: JAG VILL INTE. Sedär – en perfekt mening med tre ord.😀
Vikten lyckades vi ta eftersom det fungerar utmärkt att väga mig själv med och utan honom i famnen. Men längden…ja han hade då ingen som helst lust att visa hur lång han är men vi lyckades ändå på nåt vis få det till att han är 102 cm lång. Det skulle absolut kunna stämma eftersom han kan ha 104/110 i kläder utan problem. 
Han följer sin kurva fint och det känns så enormt skönt. När jag var två vägde jag lika mycket som han gör nu och det är jag glad att han inte gjorde. 

Stora killen som upptäcker hela tiden hur mycket han har lärt sig och så stolt som han blir när han inser att han kan själv. Nu gäller det bara för oss att hänga med i hans utveckling också. Det är en oerhört spännande tillvaro vi har just nu för vad vi än säger så säger han emot. Så det förhållningssätt som tidigare gick att ha måste vi ändra. Vi kan inte länge fråga honom vad han vill äta till frukost för då vill han inte ha nåt alls. Nu är det bara att ställa fram något alternativt ge honom två valmöjligheter. Det får inte finnas utrymme för ett nej för då är vi rökta.😀
Ett typexempel på en vardagssituation är när han glatt stormar ut i köket och förväntansfullt frågar om gröten är klar. Jag svarar att jag inte gjort nån gröt för jag visste inte om han ville ha gröt eller flingor men att jag absolut kunde göra gröt. ”Jag vill inte haaaaa gröt” var hans respons och så sprang han surt iväg. Jag gjorde gröt ändå och han smaskade i sig alltihop. Så nej, det är nya tider och det gäller som sagt för oss att hänga med. Annars blir det lätt surtrots i föräldraleden och det blir inga barn glada av. Hahaha…

0 Responses to “BVC”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2013
M T O T F L S
« Maj   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Fixarflickan


