F E M T I O

Alltså…femtio kg.
Det är ju lite drygt tre Niklas.
Jag förstår att man kan undra hur det inte kan kännas mer än vad det gör när den vikten har ramlat av. Det är ju inte utan att jag skulle tycka att det var lite tungt om vikten kom tillbaks igen över en natt. Men det är ju just det – man vänjer sig allt eftersom.

Men hörrni?? 50 kg!?

Och inte har jag varit duktig på att uppmuntra mig själv heller – det nagelfix jag skulle fått för 10 kg sedan lyser fortfarande med sin frånvaro och nu behöver jag hitta på nåt riktigt kul för att fira de 50.

I ugnen griljeras skinka och ikväll vankas 50-årsfest. Ute har snön fallit och adventen ska plockas fram idag.
Niklas ska vara hemma hos utomstående barnvakt för första gången och det ser han mycket fram emot.

En bra adventshelg önskar jag er alla!

9 Responses to “F E M T I O”


  1. 1 Snikony december 2, 2012 kl. 06:53

    Jag känner att snart är det dax att skriva en ny sång om den bortsmältande Plätten! Puts väck?

    • 2 Anette december 2, 2012 kl. 07:57

      Det är alltid dax för sång. Japp – snart syns jag inte vettu. Så schynda däj hit så vi kan äta libanesiskt innan du blir tagen för att sitta där helt ensam på restaurangen.😉

  2. 3 Snikony december 2, 2012 kl. 11:30

    Redan bokat till januari! Eller möjligen februari! Vi borde ta det före din födelsedag, eller hur?

  3. 4 Linn december 2, 2012 kl. 16:53

    Wow! Oavsätt om det ”känns” eller inte så var det ju kilon som var skadliga för din hälsa och det är ju det viktiga med att dom är borta.🙂

  4. 5 Sofia december 4, 2012 kl. 21:22

    Wow! Grattis till -50 ! Det är ju helt otroligt, en hel människa liksom!
    Kikar in på din blogg då och då, så tänkte presentera mig lite🙂
    Jag är 21 år, ensamstående, bir i södra Dalarna, och jag gjorde en duodenal switch för 2 veckor sen🙂 än så länge känns allt bra, jag har totalt gått ner 24 kg🙂

    Grattis än en gång till din enorma viktnedgång!

  5. 6 Anders december 5, 2012 kl. 10:35

    Härligt Anette. Det är svårt att föreställa sig, minus 50 kilo. Jag skulle vara en hög med ben vid det laget.

    Är du ”återställd” efter operationen i övrigt?

    • 7 Anette december 10, 2012 kl. 12:27

      Ja, det är svårt att förstå att man kan gå ner en hel person i vikt. Galet. Jag är absolut återställd. Det är inte mycket som vittnar om nån operation över huvud taget egentligen så jag har klarat mig galant. Hittills, bör väl tilläggas. Det kan ju komma med tiden olika brister och så, men jag tänkte fortsätta så här.😀

  6. 8 Linda december 14, 2012 kl. 15:59

    Grattis FINA Du! Vi MÅSTE ses snart!!!

  7. 9 Lotta december 20, 2012 kl. 09:02

    Håller på att koka ihop en spa-resa med Viking Line till Nådendal. 1600 kr per skaft och då är det al inlusive. DET är en superbra present nu till våren eller hur!
    Du är så grym vännen!
    Kram!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

december 2012
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fixarflickan


