Tittuuut!

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag inte har skrivit i min blogg på huuur länge som helst. Kan bara konstatera att det var väldigt länge sen och att det har varit lite mycket nu ett tag. Det här med heltidsstudier, hem, småbarn, bisysslor och livet är lite rörigt att kombinera.😀 Men jag lever och försöker hinna med allt jag bör och vill så gott det går. 

Niklas stortrivs med sina kompisar hos dagmammorna och han blir alltid så glad när han ska dit. Idag skulle de ta en promenad till ett ställe där man kan grilla korv och gå runt i skogen. Nån dag nästa vecka ska det visst bli en förmiddag i simhallen. Jag skulle gärna byta ut mina studier i en vecka mot dagar med de små trollungarna, känner jag. Det går bra med läsningen än så länge iaf – jag har fått allt godkänt på den första delkursen så nu är jag stolt innehavare av 7,5 högskolepoäng. Nästa stora skrivuppgift släpptes igår och ska lämnas in på onsdag nästa vecka så det är vad jag gör nu om dagarna. Därav detta inlägg. Jag hittar liksom ingen riktig ingång till den här uppgiften så jag smiter en stund och gör nåt annat, helt enkelt.:mrgreen:

I helgen som var åkte vi med mamma och pappa till Ullared så nu är i princip alla julklappar fixade och lite annat smått och gott som behövde köpas. Hittade ett par sköna tröjor och träningsBH-ar och det var välkommet. Garderoben gapar tom och det känns så trist att ha samma samma hela tiden. 

Vi är bjudna på 50-årsfest i december och till det behöver jag en klänning som går under knät. Lycka till, säger vi. Jag får se om jag kan hitta nån fin, annars får jag hotta upp en av de som jag fortfarande kan ha med lite accessoarer eller så. Naken kan jag hur som helst inte gå dit – det har jag förstått.😀

Nähä – dags att återvända till brottsplatsen. Comenius, Platon, Rosseau, Kant, Piaget, Vygotskij och alla andra gamla gubbar – Here I come!

1 Response to “Tittuuut!”


  1. 1 Eva-Lena november 2, 2012 kl. 09:51

    Imponerad av att du lyckades släpa runt pappa på GeKås…..skönt att ha gjort de flesta inköpen till jul🙂 Jag hörde igår att Dawda och Keba också kommer hem….kul! Kram kram och kämpa på med både det ena och det andra!!🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

november 2012
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Fixarflickan


