Unionen

Fick veta idag att man kan få pengar från Unionen för t ex studiemedel (eller dator, kursavgifter eller vad man nu kan tänkas behöva – maxgränsen för vad man kan få ligger på 11900:- totalt läste jag nånstans) Skicka in kvitton, registreringsbevis för kursen och litteraturlista. Typ nåt sånt. Har inte lusläst ännu, men har iaf fattat att det kommer att bli bra mycket billigare med böcker än vad jag trott. Inte behöver jag tokleta efter begagnade kladdade böcker heller utan kan beställa på t ex adlibris.se och spara kvitton om jag vill. 
Alltså ibland blir man förvånad. 😀

1 Response to “Unionen”


  1. 1 Pompom Sönnfors augusti 6, 2012 kl. 14:34

    Jag gjorde så när jag pluggade i tre år. Fungerade utmärkt! Flera klasskompisar var med i Unionen men kände inte till studiestödet, så det blev en glad överraskning för dem också.

    Och även om det finns ett tak för hur mycket slantar man får är det skönt som du säger att slippa hålla på med begagnade böcker eller prioritera vilka som är mest nödvändiga att köpa.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2012
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


