Äckelpäckelmat

Jag var så himla sugen på kinamat idag. Riktigt supersugen. Och jag vet dessutom att Niklas älskar sån mat. Framför allt är det väl egentligen de mer Thai-inspirerade kycklingspetten med jordnötssås som han skövlar in i sin lilla mun med berått mod.
Vår närmaste kina har stängt på måndagar så vi fick åka lite längre in i byn för att äta. Jag hade med i beräkningarna att jag inte skulle orka så mycket men det jag inte hade räknat med var att maten skulle smaka skit.
Niklas och jag delade på en portion med just kycklingspett och David tog en annan kycklingrätt. Den var också äcklig. Smakade frysmat. Såg ut som frysmat. Spetten vi fick var hårda och såsen smakade verkligen illa med en eftersmak av…tja..parfym? Niklas tuggade glatt i sig två spett och ganska mycket ris + sås och det var huvudsaken att han tyckte att det var gott. Jag funderade på att göra en Gordon och ta ut maten ur munnen, men så kom jag på att jag inte är nån michelinkock utan bara en drönare från Bålsta så jag svalde. Men sen fick det vara. Det var straffet för att jag inte kunde hålla mig till nån annan dag än måndag. Det är sååå trist att vara sugen på nåt som är så gott och så blir det bara blä.

Det är tur att det finns nåt som heter kvällsfika.

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2012
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


