Godmorgon

Det är betydligt mysigare att gosa med glad Niklas kl 5 på morgonen än att ligga i en sjukhussäng vid samma tid och lyssna på grannens susande apparater.
En av vardagsrummets lekmadrasser fick fungera som sänghöjare och med en soffkudde under huvudänden så funkade det riktigt bra att sova. Det är nämligen inte så skönt att ligga platt på rygg för magen åker liksom upp lite mot bröstkorgen och det drar så i såret.

Niklas är så försiktig. Han har fått titta på såret och känna på agrafferna som håller ihop yttersta hudlagret. Han lyssnar när jag instruerar honom hur han kan bäst kan krypa, sitta och ligga för att det ska bli bäst. Jag ser så fram emot att få min rörlighet tillbaks.

Laxmiddagen jag beställde igår var precis HUR god som helst. Hade såklart tänkt fota, men när jag kom ihåg det så var halva portionen redan nere. 🙂 Lite mindre än en halv laxfilé, en potatis och lite kall sås (lättyoghurt, dill o räkor) tog väl ungefär 20 min att äta.
Det är inga problem att äta långsamt alls, tycker jag. Fortfarande känns det när maten åker ner. Inte speciellt obehagligt, men visst kniper det till nån sekund mellan varven när det ska passera nåt. Inget som stör alls då jag uppskattar att det känns så att tid och mängd självregleras. 😀

Niklas har fått väcka mormor och morfar och jag passar på att vila lite innan det ska bli frukost. Mmm…ägg… 😉

3 Responses to “Godmorgon”


  1. 1 Eva-Lena juni 19, 2012 kl. 06:48

    Skönt att höra att du mår bra efter omständigheterna! 🙂 Men det måste vara skööönt att vara hemma igen……hälsa di gamle och sköt om Er! Kram!

  2. 3 Carolina juni 19, 2012 kl. 20:57

    Hej Nettan!
    Har helt missat denna begivenhet! Så härligt att allt gått bra!!
    Kraaaam ❤


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juni 2012
M T O T F L S
« Maj   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Fixarflickan


