Hem, ljuuufva hem!

Att en soffa kan vara så skön.
Den egna, mjuka, härliga soffhörnan.
Pappa klipper gräs, David målar nätdörr till altanen och mamma är på vagnprommis med sonen. Ahh… 🙂

Operationen fick bra enligt kirurgen. Jag hade för ont för att konversera när han kom förbi uppvaket, men minns att jag hörde hans röst säga: Anette, operationen gick jättebra!

Fick vänta till mitt på dagen innan jag rullades ner. Narkospersonalen var fantastiskt trevliga och lugn som en filbunke ålade jag över till operationsbordet. Hann tänka: När jag vaknar gör det suuuperont. Det gjorde det. Ajajaj säger jag bara.
Stod upp på kvällen och sov mellan varven. Det värsta var inte smärtan, för den kunde medicinernas, men törsten. T ö r s t e n! Jag fick tussar med vatten att köra runt i munnen för man blir bra torr. En sköterska gav mig en sån tuss med lite tandkräm på. Älskar henne fortfarande! Vaselin kletade de på läpparna också där man låg som ett kolli. 🙂

Till avd fick jag komma kl 10 dagen efter. Då började resan med att komma upp, få igång blodcirkulationen och få upp lungkapaciteten igen efter sövning. Droppet och katetern blev jag av med igår. Vatten fick jag börja med i lördags och igår fortsatte det med fil och osötad nyponsoppa. Idag på ronden så läkaren att det var dags att trappa upp till mat. Gick det bra så skulle jag få åka hem.

Och här är jag. Hemma!
Åt precis en halv knäckemacka med rökt skinka på. Gott. Till middag har jag beställt lax och potatis. Fint ska’re va.

Det känns spännande det nya livet. Väldigt.

2 Responses to “Hem, ljuuufva hem!”


  1. 1 Farmor juni 18, 2012 kl. 18:32

    Åh, vad härligt att höra att du är hemma igen och att allt gått bra. Många kramar från svärmor & svärfar


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juni 2012
M T O T F L S
« Maj   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Fixarflickan


