Två…

Nedräkningen har börjat på allvar.
Om två dagar åker jag och min oskurna mage till Uppsala och kommer sedan hem i ett betydligt sämre skick.
Jodå, jag kommer att bli bra och nejdå, jag kommer inte att ångra mig.
Men ändå.
Vore det akut så skulle allt bara ske. Klart man måste operera om alternativet är direkt ond bråd död.
Nu är det inte akut på det sättet, den onda bråda döden är inte tidsinställd på samma vis som en brusten blindtarm. Det är nog känslan av att vara sin egen bödel som börjar krypa fram. Tankar som säger att jag nog kan klara att gå ner i vikt på egen hand står däremot inte på kö. För min drygt 30-åriga erfarenhet säger annat. Så där vilar ingen ångest.

Två futtiga dagar kvar på det liv som kommer att betecknas som ”innan”.

1 Response to “Två…”


  1. 1 Elin Eriksson juni 12, 2012 kl. 15:42

    Ska tänka på dig min vän ❤
    En annan vän till mig opades igår!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juni 2012
M T O T F L S
« Maj   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Fixarflickan


