Inskrivningsdag

Den 24 maj var jag på plats för inskrivning på avdelningen.

image

Anmälde mig i god tid och fick direkt gå till provtagning. Fyra rör tog hon, men jag vet inte vilka prov det var för hon satt upptagen i telefonen i princip hela tiden. Jag tyckte att det var väldigt skönt att inte vara spruträdd när hon gick iväg för att svara och lät den nyligt instuckna nålen hänga kvar och dingla i armen.  🙂

Hann inte mer än komma upp till avdelningen så skulle jag ner för att ta EKG på nåt annat ställe. Som tur var fick man ett laminerat A4 med vägbeskrivning. Britsen var för smal för att jag skulle få plats att lägga armarna avslappnat vid sidorna så provet visade att jag hade hjärtflimmer. Armkontakterna flyttades då till bröstkorgen istället och då tolkade maskinen störningarna för det som det egentligen var: muskelarbete. Kunde ju inte slappna av ordentligt. Fick med mig en rulle upp till avd men de sa direkt att allt såg bra ut.

Blev inskriven av en läkare. Han beskrev operationen med risker och ställde de vanliga frågorna om allergier och sånt. Sen kollade han om jag hade nåt ärrbrock från min tidigare operation och så lyssnade han på hjärta och lungor.
So far so good.
Så frågade han om jag börjat med pulvret. Jag förklarade för honom att jag är skitnervös över att inte hinna ner det som förväntas. Han sa att om det är för mycket kvar så skjuts det upp – och då blev jag rädd. Han sa att det skulle tas ett beslut samma dag och att vi skulle väga mig. Ställde mig på vågen i korridoren och han konstaterade: Ja men du HAR ju gått ner i vikt.
” Vi kör pulver ända in i kaklet” sa han och sen var det inget mer med det. Så då tolkade jag det som att allt var okej.

Träffade sköterska, sjukgymnast och narkosläkare innan jag fick klartecken att allt var OK och jag kunde åka hem. Sex timmar efter jag kom dit.

Skyndade mig hem till Anna och Niklas. Han hade haft det kanonbra och ville inte alls hem.

Så…den 13 juni kl 18 läggs jag in.
Bara drygt två veckor kvar.
Oops!

0 Responses to “Inskrivningsdag”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2012
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Fixarflickan


