Tid skola komma

När jag träffade kirurgen på Akademiska den 12 mars så sa han åt mig att ringa till deras operationskoordinator om jag inte fått en optid i brevlådan inom 1-2 månader. Imorgon har det gått en månad – alltså ringde jag idag. *skrattar*

Jag frågade hur länge in på sommaren de opererar och hon svarade att de opererar åtminstone till midsommar. De har inte fått meddelande ännu om hur mycket de får operera efter det, men de får väl nån slags kvot kan jag tro. Förra året hade de opererat ganska många på sommaren vad jag förstod.
Hur som helst så undrade jag om hon kunde säga på ett ungefär när det skulle kunna bli för mig och hon sa att väntetiden i dagsläget ligger på ganska exakt 3 månader. Och min remiss kom ju in i mars så då skulle det i så fall bli i juni. Jag undrade om jag skulle börja äta flytande redan nu, men hon bad mig avvakta för om det är så att det av nån anledning inte blir förrän i september så blir det alldeles för länge att äta pulverdiet.

Det finns en stor fördel med att opereras i sommar. Jag hinner få bort den första tröttheten och smärtan innan jag ska börja plugga. Den stora nackdelen är det faktum att jag faktiskt fortfarande är hemma med Niklas. Jag kommer att vara på sjukhuset i närmare en vecka och sen följer en liten tid med trötthet, orörlighet och kanske lite smärta. Det känns inte riktigt som att det är optimalt att vara själv hemma med honom direkt. David får ju vara hemma när han har semester såklart, men jag vägrar bränna hela hans semester på det där. Han kan ju vara föräldraledig när jag är sjukskriven men då har vi det lilla problemet att jag har vårdnadsbidrag och det kan inte han ta över bara sådär. Jag får ringa kommunen och fråga om de ser nån lösning. Kanske kan man bara pausa den månaden jag är sjukskriven. Vi får se..det ordnar sig nog.

Så..alltså..om några veckor kan det alltså dimpa ner en tid i min brevlåda.
Äntligen.
Hu.
Hjälp.
Tjoho!

Ja..det börjar sannerligen dra ihop sig.

0 Responses to “Tid skola komma”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

april 2012
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Fixarflickan


