Lilla hjälpredan

image

En kväll skulle vi hämta David vid pendeln och istället för att vänta i bilen och bli gnälliga så gick vi in på Konsum. Jag behövde inget speciellt så jag bestämde mig för att låta honom dra en korg.
Niklas har inte fått ”gå lös” i en mataffär förut. Jag har nog bara inte tänkt tanken att han skulle det faktiskt.
Det kändes som ett lite spännande uppdrag eftersom han är…ja..låt oss säga…den lite nyfikna typen. 🙂
Det visade sig att han tog sitt jobb på största allvar. Korgen drog vi tillsammans och det riktigt kändes hur märkvärdigt han tyckte att det var. Han plockade ett äpple och skulle givetvis ha en påse att stoppa det i. Han tog sen inget förutom en påse tacochips men den satte han tillbaks direkt jag bad honom.
När det var dags att gå till kassan så undrade jag om hans små fingrar skulle låta bli alla fina godisförpackningar men han höll hårt i korgen och gick direkt till kassörskan.  Vi satte upp alla varor och betalade.
Mission completed. :mrgreen:

4 Responses to “Lilla hjälpredan”


  1. 1 Linn december 10, 2011 kl. 12:44

    Ibland blir man överraskad vilka stordåd de kan klara av utan att ställa til det med klåfingrar och spring i benen. Har upptäckt att om jag instruerar Elise att hjälpa till så minskar hennes utsvägningar. Fast inte under hur lång tid som helst förstås….

  2. 2 Mormor december 10, 2011 kl. 23:45

    Det där är mormors pojke det!!

  3. 3 Britta december 15, 2011 kl. 06:24

    Vilken dutti ponke!

  4. 4 Angelica december 16, 2011 kl. 09:28

    Ludvig älskar också att handla och numera kör han alltid en liten kundvagn. Mycket seriöst jobb, och försöker man lasta upp alla varorna på bandet utan hans hjälp blir han vansinnig 😉


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

december 2011
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


