Sjukling

Så hoppade magsjukan återigen innanför dörrarna och Niklas blev sjuk igår. Först trodde jag att det skulle bli väldans långdraget för så sent som inatt fick han inte ens behålla nån tesked med vatten. Det rätade upp sig fort för han har då druckit säkert en halvliter med vätskeersättning som jag gjorde idag. Plus att han fått några små kycklingbitar och ett par orostade rostmackor med smör på under dagen. Jag började ge honom en majskrok mitt på dagen och den slukade han ljudligt och smackade som om det vore pappas köttfärssås eller morfars lax han mumsade på. Jag trodde inte att han skulle kunna äta så tidigt utan att kräkas, men det gick bra hela dagen.
Han har förpestat luften för sin mamma hela dagen så jag väntade mig nåt rinnigt och sjukt, men blöjbytet gav inget sånt trist. Klet, javisst, men inte som befarat. Skönt.
Hoppas att det får fortsätta så.

Idag är det ju tisdag och vi skulle fira Niklas plus lilla kompis Max idag med tårta och ballonger. Men det får bli nästa vecka istället, vilket passar oss ganska bra eftersom vi ska ha kalas på måndag och då slipper jag ha kalasballonger på väggarna i en hel vecka. 😀
Dessutom var det ett par som ändå inte kunde komma idag pga sjukdom så det var lika bra det. Och tårtan hade jag inte hunnit göra heller. Sövveränt!

Nu sover lillprinsen och det finns ett kök att ta hand om. Det går icke att städa kök med en liten gnällis vid fotknölarna. Inte ens om han är söt och fyller 1 år imorgon. 🙂

1 Response to “Sjukling”


  1. 1 Linn juni 1, 2011 kl. 08:21

    Precis som för Elise. Bajset var inte alls magsjukligt. Hoppas, hoppas, hoppas att han mår bra idag. GRATTIS på ettårsdagen Niklas! 🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2011
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


