Bra försök

Det ringde precis på dörren.
Likt tidigare år så kommer det förbi irländare i irlandsregistrerad bil och visar upp fina broschyrer på plattsättningar och grusgångar. De vill nämligen göra om i trädgården för en billig peng. Men billigt blir dyrt, för de har inte kommit hit för att göra seriösa jobb. Googlar man ”irländare plattsättning” så får man upp diverse länkar från flera år tillbaks och de gör sina små försök här och var. Ibland lyckas de såklart, som alla bedragare gör.
Givetvis håller de på med jobb preciiis i närheten och man ska få billigare stenar för att de kan samköra grejer och använda samma grävare.
Hur som helst så stod det en glad gosse med broschyr i hand och i den andra handen höll han….min plånbok.
Den måste ha ramlat ur  väskan när jag kom hem sist och låg där på gården och såg ensam ut. Han tänkte nog att det skulle vara en väg in till mitt samvete och välvilja för han sa minst 4 gånger att han hittade den i gången och att han tänkte att jag ville ha den. (Jag fick den såklart direkt.) När jag sa att jag inte var intresserad av stenplattor så sa han att han ändå bara ringde på för att ge plånboken. Hahaha…

Förra året blev han som var här galen på mig för att jag inte ville anlita dom. Dels tyckte han att jag behövde det och dels så svarade jag ”nej” på frågan om jag inte ens skulle låta honom göra jobbet gratis. 😀

0 Responses to “Bra försök”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2011
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


