Aj

Om man vill så kan man krypa under mammas ben och sätta sig på golvet framför henne. Sen tar man tag i papperskorgen (en sån där grå, lite nätig, hård från IKEA) och drar den med superkraft så den välter ner. Över sig själv. Rakt på munnen.

Niklas brukar ibland välta den lite fint och börja plocka med några kuvert som ligger däri, men nu fick han då så han teg. Eller…det gjorde han då rakt inte, stackars nyfikna pojke.
Jag tittade direkt in i hans mun (som jag alltid gör allra först när han tokskriker och uppenbart gjort illa sig nånstans) och ser blod. Ganska mycket. Men…ser bara en framtand. Hjälp, han har ju två. Tröstar honom samtidigt som jag letar på golvet efter en tand, men ser inget. Medan jag letar hinner jag säga till mig själv att jag inte är klok för det är ju inte så att tänder ramlar ut hur som helst, men jag såg ju bara en…
Tittade lite mer noga i munnen och insåg att det var lite uppslaget tandkött och blod som dolde den andra tanden och vi kunde alla andas ut. (Läs: Jag. Ingen annan hade i onödan hållt sin anda inne *skrattar* )

Alltså alltså.
Det har bara börjat.

2 Responses to “Aj”


  1. 1 Angelica mars 24, 2011 kl. 07:25

    Ajajaj, stackars liten! 😦 Jag skulle också ha hållt andan kan jag säga, det gjorde jag nämligen häromdagen vid en liknande händelse 😉

    Det är synd att ni (vi?) bor så långt bort, Ludvig skulle behöva lite orädda kompisar.

  2. 2 Linn mars 24, 2011 kl. 11:32

    Men usch, liten. 😦 Det lät inge kul. Förhoppningsvis var det bara tandköttet som fick sig en omgång iaf. Ibland undrar jag hur en vuxen människas intelligensnivå skulle ligga på om man inte slog sig så mycket när man var liten. Med tanke på förlusten av hjärnceller… :p


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2011
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Fixarflickan


