Giftigt

Om man har en diskmaskin har man diskmedel till den.
När man får barn som börjar röra sig i huset sätter man det medlet utom räckhåll för såna små busar.
Räcker inte.
Har man Finish powerball med en liten kula på så bör man titta 2 ggr extra när man stoppar i den i maskinen att kulan sitter kvar och inte har hoppat av obemärkt och lagt sig i ett hörn i köket som man inte ser om man är en meter eller längre.
Annars kan man få plocka den ut någons mun.
Han hann inte få i sig nåt alls nästan för David hittade honom direkt – kulan var i princip helt intakt. Vi ringde giftcentralen (eller vad det nu heter) och de rådde bara att ge dryck och se hur han mådde. Att han skulle fått i sig farliga mängder var uteslutet, däremot så var det noga att skölja munnen så det inte skulle sitta nåt kvar där och fräta, var beskedet.
När jag tvångssköljt munnen med vatten var det uteslutet att få i honom vatten att dricka för den lilla eventuella törst som funnits försvann iom sköljningen.
Lyx, tyckte Niklas, som fick smarrig yoghurt mitt bara sådär mellan mellis och lunch.

Synder skola komma här i huset – för inte kan vi ha gjort alla redan som föranleder denna spillevink till sötnospojke?

För övrigt är jag väldigt glad att det inte hände nåt värre, för när David ringde 112 var det kö. Eller nåt. Han fick vänta länge innan nån svarade iaf.

6 Responses to “Giftigt”


  1. 1 Angelica mars 16, 2011 kl. 22:43

    Huvva så nervös jag skulle ha blivit! Skönt att det upptäcktes snabbt och inte var någon fara 🙂

    Dessa buspojkar alltså…

    • 2 Anette mars 17, 2011 kl. 06:55

      Ja usch… En himla tur att David hittade honom så på en gång, för en svald sån där kula är inte att leka med.

  2. 3 Linn mars 17, 2011 kl. 08:39

    Usch, läskigt. Jag blir alltid nojjig när jag sätter igång diskmaskinen. Igår insåg jag att jag tappat bort ett batteri också, men det kom till rätta sen. Tack och lov utom räckhåll för Elise.

  3. 4 linnea mars 17, 2011 kl. 11:37

    Men vafan kö till 112, de e ju inte klokt!…Nu lär ni passa lilleman extra noga,de där va bara ett av mååånga trix att få yoghurt när man inte ska;)

  4. 5 Carola H mars 17, 2011 kl. 21:38

    Stackars lilleman och er! Kö till 112 känns inte lugnande kan man ju lugnt säga.
    Dom kan dom små trollen, allt för att få yoghurt 😉

  5. 6 Elin april 8, 2011 kl. 21:14

    Vilken mardröm!!! Tur att han mår fint nu och att det inte var värre!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2011
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Fixarflickan


