Fler tänder

Japp, då var tand 3 + 4 ute genom tandköttet.
Nu är det verkligen riskabelt att stoppa in fingrarna i brödsaxen på sonen.

Just nu sover han sött efter babysim och middag. Det är verkligen helt perfekt att ha simningen kl 15.30 för honom. Han håller sig vaken tills vi kommer hem och då är det lagom att äta middag innan han somnar en sväng. Vaknar han bara kring 18 så är det inga problem att få honom att sova på natten.
De senaste två nätterna har han dock trott att det är dag redan kl 3, men förutom undantagen så flyter allt jättebra med mat och sömn.

Det är jätteroligt att vara i simhallen med honom för han älskar verkligen att bada. Han är inte rädd alls utan kastar sig i armarna på mig när han sitter på kanten och jag säger ”kom”.  Han bekymras inte alls över att vara under vattnet och förstår vad som väntar när vi säger ”1-2-3 dyk”. Idag testade vi att sätta honom vid räcket för att träna på att hänga kvar och det var inga problem för våran lilla apunge. Det fanns ju dessutom en vägg att klättra med fötterna på så lyckan var ju total. 😀
Som tur är så finns det barnstolar i duschrummet och där sitter han glatt och plaskar på medan jag tvättar rent honom, mig själv och dessutom kan jag torka mig och klä på mig utan att han ledsnar. Det är betydligt lättare att ha honom där än krypandes på golvet. Speciellt eftersom hela golvet är täckt av strumpludd och hår efter alla andra som passerat omklädningsrummet innan oss.
Om en vecka är det dags igen. Om vi inte redan tjyvar lite redan på lördag och badar med mormor och morfar som kommer på besök. 😀

1 Response to “Fler tänder”


  1. 1 Angelica februari 20, 2011 kl. 19:25

    Ja vi får väl hoppas att det bara är en fas de går igenom, för 3-4-5 är det fasiken inte morgon!

    Ludvig älskar också babysimmet för övrigt, och det är så kul att ha en familjeaktivitet att gå på tillsammans 🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2011
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Fixarflickan


