Tiden går

I sängen ligger sötNiklas och sover. Vårt lilla mirakel. Nu är det helt självklart att han finns och att jag har ett liv tillsammans med David och honom. Här hemma i det hus vi känner som vårt och en vardag tillsammans med vänner och våra två släkter som är lite utspridda i landet.
För 6 år sen var mitt nuvarande liv en dröm och ett mål för överlevnad. Jag hade bestämt mig för att allt skulle ordna sig och att jag visst skulle ha en familj. Att jag skulle ta mig framåt och leva ett bra liv var självklart och frågan var egentligen bara hur. Inte om.

Den 20 november för 6 år sedan gifte jag mig med min dåvarande sambo och mitt liv var lika självklart då som det är nu.
Den 21 november på morgonen blev jag änka. Livet dog. Men inte jag.
Och här är jag nu. Gift. Lite lagom trött efter nätterna som styckas upp med nappflaskor och gråt efter närhet.
Jag visste det.
Jag sade ju det.
Jösses vad jag är bra. 😀

3 Responses to “Tiden går”


  1. 1 Lowen november 20, 2010 kl. 23:43

    En liten tår trillar längs min kind när jag läser ovanstående. En enorm lycka blandas med en enorm smärta. Denna lycka och smärta har jag brottats med hela hösten. En av mina lyckligaste stunder i livet (att få barn och denna gång kom vår Agnes) har blandats med den jävligaste tiden i mitt liv, att förlora min mamma. Jag är sååå lycklig över min familj.
    Du har alltid haft ett gott hjärta och alltid varit en kämpe. Stor kram till dig

  2. 2 Malin november 21, 2010 kl. 09:50

    Tack för att du delade med dig av detta!!! KRAM

  3. 3 Linda november 21, 2010 kl. 19:16

    Fäller en glädjetår för dig! Du skriver så bra min kära vän!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

november 2010
M T O T F L S
« Okt   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Fixarflickan


