Mitt i natten

Klockan har passerat 2.30 och jag har inte lagt mig ännu. Blev sittandes i soffan med lillebror och pratade om ditt och datt och ips vips så var klockan för mycket. Förberedde för Niklas nattmat precis lagom tills han vaknade och åt. Lillebror gick och lade sig men jag blev kvar uppe. Kom på att jag skulle lägga en beställning på lite smyckesmaterial från USA och sen blev jag kvar här.
Det är så skönt att vara vaken på nätterna ibland. När jag blev änka så var natten min vän och jag strosade runt här hemma med huset fullt av doftande ljus och TV:n som sällskap. Det var lugnt, tyst och världen låg i dvala. Nu var det längesen jag var uppe själv (brukar lägga mig samtidigt som David även om jag inte är riktigt sovtrött ännu för det är så trist att vara uppe ensam) så jag hade nästan glömt hur fridfullt det känns.
Nu kommer det inte alls att vara lika fridfullt om några timmar så det är nog bäst att jag masar mig till sängen och delar dvalan med er andra.

1 Response to “Mitt i natten”


  1. 1 Linn november 1, 2010 kl. 10:10

    Va mysigtdet lät med tända ljus i hela huset. 🙂 Det måste jag prova nån gång.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

november 2010
M T O T F L S
« Okt   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Fixarflickan


