Paj utan mjöl

Läste en gång för länge sen på LCHF-butiken ett recept på en mjölfri pajdeg. Man tar helt enkelt och mal lite mandel och blandar med smält smör. Dubbelt så mycket mandel som smör. Plättlätt. Sen lägger man det i en form, gräddar i 175 grader i några minuter. Sen fyller man med vad man vill och gräddar som en vanlig paj – typ 225 grader i 30 minuter eller så. Det beror ju lite på vad man har fyllt den med också.

Jag stekte lök + lite bacon och lade i botten. Sen fyllde jag på med grillad kyckling, feta, oliver, lite majs. Hade jag bara kommit ihåg att tina upp de så hade det även hamnat några smarriga broccoliträd däri. Gjorde en stanning på ägg, grädde, lite röd mjölk som jag hade kvar hemma och kryddor. Skjuts in i ugnen och sen mumsade vi i oss den tillsammans med sallad.
Så smaskigt kan man ha det när det vankas bäbisträff en helt vanlig tisdag. Liksom. Vi har ätit kycklingsallad hittills på våra träffar, men nu tycker jag nog att det börjar bli dags för lite varmare mat. Så det blev en kycklingsallad i pajform kan man nästan säga. Gott blev det!

1 Response to “Paj utan mjöl”


  1. 1 Nabi oktober 30, 2010 kl. 05:38

    Härräguuu så gött det ser ut! Vill testa!

    /Snikony


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

oktober 2010
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


