Om jag fick välja…

…en kolhydratstinn sak som skulle befrias helt från kolisarna så skulle det bli glass. Givetvis skulle det som finns i glassen också befrias..som t ex chokladsås, nötter och sånt. Men inte när de är utanför.
Jag kan avvara godis, chips (med lätthet!), kakor, bröd och sockerläsk. Men glassen. Ack och ve…

Vad skulle DU vilja sila bort kolhydraterna i för nåt om du fick välja?

Glasslistan hittade jag HÄR.

6 Responses to “Om jag fick välja…”


  1. 1 Carola augusti 22, 2010 kl. 10:09

    Trocadero är min last…

  2. 2 Snikony augusti 24, 2010 kl. 05:35

    Ja, glass har ju alltid varit min passion också… så jag röstar på det. Men med åren har jag ändå ätit mindre och mindre industriglass, mest för att det är så mycket skit i den. Äkta glass består ju bara av ägg, grädde/mjölk och socker + vanilj eller choklad eller vilken smak man nu vill ha (lååååååångt ifrån kemikaliesmörjan som GB säljer). Och gör man glassen själv kan man ju göra supergod lchf-variant med minimal sockermängd och stor gräddmängd! Ja, det vet du ju redan, men det kanske är nån annan som blir glad av tipset?

    Kram från Glassomanen

  3. 3 Carola H augusti 24, 2010 kl. 18:21

    Allt smågodis som jag älskar. Men har inte ätit smågodis på snart två veckor. Känner mig väldigt stolt. Och det går neråt på vågen så jag är överlycklig över det.
    Men kommer du ihåg bigtop. Den var ju min favvo när jag var liten.

  4. 4 Eva augusti 25, 2010 kl. 19:09

    1. CHOKLAD!!!!
    2. VANILJGLASS!!!
    3. SALTLAKRITSSTRÖSSEL!!!

    GB Toffee….Fanns när jag var barn, sjukt god glass…
    Skulle kunna döda för en chokladbit nu…Mmmmmarabou
    ❤ Love You Baby! ❤

  5. 5 Eva augusti 25, 2010 kl. 19:10

    Oj, glömde….

    4. DR PEPPER!!!!!

  6. 6 HannaVirrpanna augusti 26, 2010 kl. 11:14

    Utan tvekan skulle det va glass också!! Guuuud så gott, eller kanske potatis o pasta o ris… Så man kan äta det till middag osv utan att bryta mot typ GI eller LCHF! 🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2010
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Fixarflickan


