Glad pojke

De senaste dagarna har min storebror och svägerska varit hos oss här i djungelvärmen.
Jag är INTE nöjd när det är så här varmt, kan jag säga. Och det blir en aning svårt för folk omkring att vara nöjd med mig då också, för jag är ju inte världens trevligaste mellan varven. Men jag klarar inte av när det är så här. När man inte ens kan sitta på altanen MED snurrande fläkt utan att smälta så smäller jag av.

Vän av ordning undrar ju då hur jag kan vara så korkad så jag åker till t ex Bulgarien i mitten av juli eller Turkiet i början av augusti. Men..serni..det är skillnad. Jag har bra mycket lättare att ta värme när jag kan vandra från ett AC-nedkylt rum ner till poolområdet och ta nåt att dricka och svalka mig i vattnet. När jag tar siesta mitt på dagen för att sen gå ut i den ljumma kvällen och leta efter nåt bra matställe. Och så tillbaks till hotellrummet där svalkande anläggning håller mig lagom avkyld. Ett liv i lyx.
Jag är däremot inte lika nöjd när jag behöver leva ett vardagsliv med 30 grader inomhus där det ska handlas, lagas mat, tvättas och försöka sova. Att stå och diska medan svettdropparna rinner ner längs med tinningarna och landar på axlarna och kittlas medan de fortsätter sin vandring neråt gör att min stubintråd förkortas tills det behövs mikroskop för att hitta det.
(I skrivande stund kom min käre man med en kall tvättlapp och lade på ryggen. Det är kääärlek det. 😀 )

Men sonen är glad han. Den senaste veckan har han riktigt börjat flina upp sig. Skrattar ofta när man pratar med honom och ibland med lite ljud. Släng er i väggen alla kända vackra leenden – inget går upp mot ett tandlöst leende från en liten plutt. 🙂 Finfina foton har jag lyckats ta av den glada gossen, men de ligger i videokameran och kommer hit så småningom.
Bara på några dagar har han blivit mycket starkare och nu tar han spjärn med händerna i underlaget och lyfter huvudet så långt att naveln inte ligger emot. Jättegulligt på dagen när man vill att han ska träna sig. Mindre gulligt när han är supertrött men inte förstår det själv och bestämmer sig för att idka självträning samtidigt som han har munnen vidöppen och gormar som besatt. Vårat lilla minimonster. 😀

Just nu sover han sött på altanen sen snart 4 timmar tillbaks och jag går och plockar kräktrasor som ligger lite överallt. Dags för en tvättmaskin att åter snurra. Det går dock åt väldans lite kläder i den här värmen så det går ett tag mellan maskinerna ändå.

Vi gick ner till mälaren härom kvällen (mittinatten) och det var jättevarmt och skönt i vattnet. Önskar att lilleman var simkunnig för då skulle jag kasta ut även honom i böljan den blå.
Hoppas verkligen att det stämmer att det ska bli lite kallare nu framöver för det här är inte roligt nånstans. Inte här iaf.

2 Responses to “Glad pojke”


  1. 1 Ylva juli 16, 2010 kl. 19:02

    Här är en till som svettas. Att vara gravid just den här sommaren var kanske inte så smart planerat men vad gör man inte för pyret i magen:)

    Tänkte passa på att fråga dig om vad du hade inhandlat för ngt innan underverket kom och om det är ngt du absolut tycker att vi ska fixa. Just nu är bara barnvagn och babyskydd till bilen inhandlat.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2010
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


