2 cm

Dagen började med en rutinträff hos bm kl 9.
Blodtrycket och bäbisens hjärtljud var bra. Jag frågade om hon kunde se vad eftermiddagens tid på spec.mödravården handlade om och hon sa att de ville göra en bedömning om eventuell ”induktion”. Dvs igångsättning.
Vi fick ett par nya tider hos bm men de vill jag helst slippa komma på. 🙂

På Akademiska fick vi träffa ett par läkare (eller en läkare och en bm, jag vet inte riktigt) och först trodde de att jag var ditskickad av min bm för att jag har problem att gå och vill bli igångsatt. Men då förklarade jag att remissen kommer från en läkare i Enköping och att jag inte alls har nåt finger med i spelet. 🙂
De sa att det de skulle göra idag var en inre undersökning och så skulle hon utföra en hinnsvepning.

Undersökningen var ganska okej – trots det faktum att två personer skulle vara där  och gräva – men hinnsvepningen var ju inte det skönaste jag varit med om. Hej och hå… Men kan det göra nytta så var det ju värt det.
De kom iaf fram till att jag var öppen 2 cm och det är ju helt klart ett steg i rätt riktning.
Hon tyckte inte att den beräknade vikten vi fick förra veckan räcker för att sätta igång. Ska man få ett stort barn så har det visat sig att det bästa är att få komma igång på egen hand. Risken ökar annars för att det slutar med snitt…
Vi fick en tid för att göra ett ultraljud nästa vecka för att se om bäbisen fortfarande växer och ta en ny ställning till igångsättning, men de trodde inte riktigt att den skulle vara kvar på insidan då.
Och vi kan inte annat än att hoppas att hon har rätt. 😀

2 Responses to “2 cm”


  1. 1 Snikony maj 27, 2010 kl. 04:55

    Nu börjar det ju bli spännande på riktigt! Heja heja!

  2. 2 Linn maj 27, 2010 kl. 09:20

    Härligt! Snart kommer nog eran bebis. 🙂


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2010
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fixarflickan


