Morgon?

Karpaltunnelsyndrom – eller kardantunnelsyndrom som jag brukar säga 🙂 – är nåt man kan drabbas av som gravid. Och jag har fått den stora äran…
Jag har börjat samla på mig vätska och det visar sig främst på händerna än så länge. Ja, fötterna också visserligen, men det är bara vissa kvällar som jag får elefantfötter och det går alltid ner på natten. Medan händerna blir sämre då.
Har en blodtryckskoll imorgon hos bm eftersom det varit på gränsen mot högt, men jag tror att det ska vara okej. Så länge inte det blir högt i kombination med proteiner i urinen så är det iaf inte nån havandeskapsförgiftning.

Vaknade klockan 4 och tänkte såklart somna om, men efter att ha legat i en timme så gav jag upp och får prova igen om en liten stund. Det skulle verkligen vara en överdrift att säga att jag ligger och vrider mig, för det är just nu inte fysiskt möjligt, men det är verkligen inte fruktsamt att ligga och irritera sig över att inte John Blund kommer och fyller på sömnsandsdosen.

Igår var jag och träffade en liten pojke som är född den 9 april. En sån liten sötnos. 🙂
I helgen får vi besök från Örebro av 4 härliga små rackarungar varav den yngsta ungefär 1½ månad. Myyyysigt!
Den äldsta i syskonskaran har spetsat in sig på att spela tv-spel med David och jag tror icke att någon av de är ledsen över att få tillbringa tid i biorummet istället för att ha minispa med alla brudarna. *s*
Har man tre småsyrror så är det nog skönt att få smita undan mellan varven. 😀

Nu ska jag nog smita tillbaks till sängen och göra ett nytt försök. För pigg är jag då inte.

2 Responses to “Morgon?”


  1. 1 Snikony maj 6, 2010 kl. 14:06

    Lusitigt, då var vi vakna samtidigt i morse – jag blev väcktav katten som skulle ut vid 4… somnade inte om förrän 6 och sen försov jag mig! Inte bra när man har en Michael Jackson-show att åka till! Fast allt gick bra.

    Drygt med svullohänder oh fötter. Kan inte den där NAlletass ta och komma ut snart i stället för att ställa till med en massa?

    Kraaaaaaaaaaaaam

  2. 2 Carola maj 6, 2010 kl. 22:26

    Jag opererade mitt syndrom i fredags den 30/4. Är väl lite jobbigt nu. Men jag vet att det blir bättre snart!! Fick det efter två graviditeter. Fråga om du kan få låna ortoser (säkert stavat fel) hos sjukgymnasten för att avhjälpa domningarna. Finns både för natten och dagen. Då kan du kanske bli av med besvären för alltid. Man ska tydligen ta ortoserna i tid (det är som en slags skena man sätter på handen som gör det svårare att böja handen). Jag kom för sent tydligen.
    Fast vi håller ju tummarna för att det går över för dig bara bebben har tittat ut.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

maj 2010
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fixarflickan


