Nedräkning

Snart går jag hem för dagen.
Bara 6 arbetsdagar är det kvar innan jag tar semester och den ser jag fram emot väldigt mycket. Sen får vi ju se hur många veckors hemmatid det blir utan bäbis.
Jag tror ju att vårt ”beräknatdatum” är en vecka fel, så jag skulle inte bli förvånad om den kommer ut tidigare. Fast den får komma när den vill för vår del. 😀

Ikväll är det så dags för informationsmöte hos Försäkringskassan. Får se vad det för med sig för matnyttigt.
På tal om ersättning vid föräldraledighet så läste jag precis mitt anställningsavtal på nätet och insåg att vi faktiskt har föräldralön. Det innebär för min del att jag får mellanskillnaden på föräldrapenningen upp till 90% av min lön i 4 månader om jag har förstått det hela rätt.
Jag får 4 månadslöner minus 120 föräldrapenningsdagar. Hälften får jag när jag går på ledigheten och hälften får jag när jag kommit tillbaks och jobbar i tre månader.
Har ingen aning om hur många kronor det blir, men det är ju pengar in och det är huvudsaken. 😀

Nehepp – dags att logga ur och gå hem.
Ha en bra kväll!!

0 Responses to “Nedräkning”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

april 2010
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Fixarflickan


