Föda – lätt som en plätt!

Jag kände nåt som grejade på sidan av ryggen – satte handen där och två små ben och fötter stack ut. Det var ju lite märkligt så jag föste fötterna framåt för det är ju ändå fram som bäbisar ska vara.
Ungefär som när man snurrar en BH..så drog jag bäbisen runt midjan och döm om min förvåning när jag plötsligt höll i ett barn!! Tänkte: Vad gnäller alla om – det är väl ingen konst att föda barn!
Förutom att barnet var stort som en ettåring så hade den hela munnen full med mjölktänder. Alla 20 var på plats, minsann.
Den var hungrig, så vi gick till MAX och åt lite mat. Jo, bäbisen kunde minsann gå också.

Jag fick frågan om amningen funkade, men jag hade inte ens provat eftersom den åt hamburgare med sina fullt utvecklade tänder så jag hoppades sååå att mjölken inte skulle rinna till. För vad skulle jag med den till?
Sen ringde klockan.

Jag undrar jag…vad det är för bäbis som bor där inne och om den tänker stanna där i ett år till innan den kommer ut?

Det funkar hyfsat bra att jobba – men det är ju det här med allt sittande. Just när jag sitter still så gör det inte så ont i fogarna, men man måste ju ställa sig upp och gå med jämna mellanrum och det gör desto mer ont när jag har suttit rakt upp och ner. Idag skulle jag gå upp till centrum på lunchen och det är sannerligen inte långt. Men det kändes som att det var flera km. Att det är halt och jag är rädd att halka gör inte saken bättre. Rädslan för halkan är inte främst att jag ska ramla och göra illa mig utan jag vet hur ont det gör när benen inte går myrsteg utan far iväg.
Dymme fogar.

3 Responses to “Föda – lätt som en plätt!”


  1. 1 Asta mars 17, 2010 kl. 17:14

    Vilka drömmar du har 🙂

  2. 2 sarah mars 17, 2010 kl. 21:43

    Haha…du drömmer verkligen helt otroliga drömmar :))


  1. 1 Ditt och datt « Lever Mitt Liv ~ just nu som gravid. Trackback vid mars 29, 2010 kl. 13:25

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

mars 2010
M T O T F L S
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Fixarflickan


