Köpa vagn. Check!

Sådärja…då var vi av med problemet.
Vi var in till Babyland för några veckor sen för att botanisera lite bland modeller och funktioner och det var inte ens roligt.
Det finns för mycket. Och hur ska man veta vad man egentligen vill ha när bäbisen väl har kommit?

Vi bestämde oss för en Brio Happy och kombivarianten av den. De ligger inte så länge i totalt ryggläge och vi ids helt enkelt inte härbärgera en liggdel i vårat obefintliga förråd. Exakt. Vi har inget förråd.
Så började jakten på internet och det visade sig inte vara allt för jobbigt. Redan ett par dagar senare ringde vi på en helt nyutkommen annons och i lördags var vi och hämtade hem den.

Det främsta kravet vi hade på vår vagn var egentligen att den skulle ha teleskophandtag.
Eftersom jag är ganska lång så brukar de flesta vagnar upplevas allt för låga för mig. Och visst kan man höja handtaget, men det medför att man kommer för nära vagnen och sparkar i den. Tycker jag. Men jag kanske har för stora fötter också. 😀
Sen tyckte vi att ett vändbart handtag nog vore toppen. Ett sånt handtag som man med ett enkelt handgrepp kan vända på så att man kör vagnen åt andra hållet. Vilket är bra med tanke på väder och vind. Skönt att slippa vända på hela insatsen för att byta håll.

Den vagn vi såg på nätet var knappt använd för mamman fick inflammation i handlederna ganska tidigt. Så den är bara körd med mjukliften i – och knappt ens det. Så den var i jättefint skick och såg t o m finare ut än provexemplaret på Babyland. Det ingick också ett parasoll och ett myggnät. Vilket inte heller var helt dumt.
Vagnen lan

Däremot var det ingen skötväska med, så det ska jag ge mig ut i jakt på så småningom. Har fått tips om att Stadium har en bra väska som många använder just som skötväska och är nöjda.
Time will tell.

2 Responses to “Köpa vagn. Check!”


  1. 1 Carola februari 22, 2010 kl. 14:47

    Googla skötväskor annars. Där finns det fina också. Kanske till ett billigare pris också.
    Jag köpte en emmaljunga orginal för det var vad jag tyckte om då. För fyra år sedan. Den använde vi inte till Maya. Så det ändras hela tiden.
    Lycka till i djungeln.

  2. 2 Mia februari 28, 2010 kl. 09:29

    Hej Nettan.

    Ville bara tipsa om en bra skötväska som jag använt till Lucas. Skip hop heter den och säljs i de flesta barnprylsaffärer, jag har använt en som heter dach deluxe, en mycket bra och tilltänkt modell med bra fack och mjukt liggunderlag följer med. En annan som verkar bra är duo deluxe. Kolla in dom på http://www.skiphop.com eller andra barnsajter. Ha det gott – igelkott !!

    Kram Mia


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Fixarflickan


