Besiktning

Träffen hos barnmorskan gick finfint.
Eftersom jag bytt efternamn så var hon tvungen att göra om blodgrupperingen. Jag trodde att den följde personnumret, men man får ju ett papper som ska med till förlossningen och där måste tydligen namnet vara helt korrekt av säkerhetsskäl. Vilket iofs låter vettigt. 🙂

Det fiffiga med att blodgrupperingen skulle göras var att då kunde hon ta blod från provrören till både blodvärdet och blodsockerprovet. Jag gillar INTE att bli stucken i fingrarna – hellre lämnar jag 15 rör från armvecken. Det är för mycket känsel i fingertopparna plus att det säger ”plopp” på ett så läskigt sätt. 🙂

Blodsockervärdet var helt i sin ordning och även blodtrycket. Blodvärdet däremot hade helt klart kunnat vara högre för det kom inte upp högre än 100.  Så det blev till att gå till apoteket och införskaffa lite Niferex.
David ser en ljusning – han kanske snart kan få en piggare fru. 😀

Vi fick lyssna på bäbisens hjärtljud också vilket var häftigt. Det pickade på därinne och just då när vi lyssnade låg det på ca 146 i medel. Allt enligt vad som är ”normalt”.
Jag hade helt ställt in mig på att behöva åka och göra ultraljud varje gång tillväxten ska mätas för jag trodde aldrig i min enfald att hon skulle kunna mäta som vanligt. Men..döm om min förvåning när hon höll på och kände och fick fram sitt mått utan att ens knysta om att det på nåt sätt skulle vara svårt att mäta. Ingen är mer förvånad än jag.

SF-måttet  (då man mäter hur stort bo bäbisen har) blev 23 och det säger ju egentligen ingenting i nuläget. Det är ju mer intressant på kommande mätningar. Nästa blir om tre veckor.

I min hand har jag nu fått moderskapsintyget. Det ska bums skickas till försäkringskassan så att de kan skicka ut sitt ”startbrev” och nån blankett jag sen i min tur ska fylla i och skicka i retur. Så de kan fastställa föräldrapenningen. Det är några år sen jag hade nåt med FK att göra, men nu är det dags igen. Har aldrig haft strul med utbetalningar så jag tänkte fortsätta så. :mrgreen:

2 Responses to “Besiktning”


  1. 1 Snikony februari 17, 2010 kl. 06:15

    Underbart att läsa om bebbens liv och leverne!

  2. 2 "Svärmor" februari 17, 2010 kl. 08:02

    Härligt att det verkar bra med bäbisen. Inte konstigt att du varit trött med det blodvärdet. Mången tack för en jättetrevlig helg. Kramisar


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Fixarflickan


