Mammaträff

Imorse fick jag lite sovmorgon. En hel timme. 🙂
Jag skulle nämligen på en träff imorse som de anordnar för mammor som är gravida i v. 20. Jag skulle egentligen gått förra månaden, men si då var jag i Hongkong och sket fullständigt i mödravården. 😀

Det var jag och två blivande mammor till som fick en pratstund med en mycket trevlig barnmorska.
Vi avhandlade allt möjligt; amning, onda fogar, stressiga jobb och vad som nu kom upp allt eftersom. Det blir ju lite mer ”gemytligt” när man är så få, så samtalsämnena svängde fram och tillbaks.
Bm poängterade vikten av att ta lite ledigt ett par veckor innan beräknad födsel för att kroppen ska få vila och ställa in sig på förlossning. De som jobbar ända inpå har en större benägenhet att gå över tiden. Och det har jag inte tänkt göra. 🙂
Vi fick en liten lapp med telefonnumret till Kvinnofridsmottagningen – i ett led att försöka fånga upp gravida som blir utsatta för hot, våld eller sexuella övergrepp. Tydligen finns det studier som visar att väldigt många (så många som mellan 15-20%) är utsatta på olika vis.
Helt otroligt!

Imorse när jag precis vaknat så tyckte jag att bäbisen buffade lite på ett ställe den inte gjort det förut. Så jag höll händerna en bit ovanför naveln. Då kände jag i händerna att det var nån därinne som tyckte att det var dags för lite gymnastik. Men när David skulle känna så var uppvisningen över. Såklart.
Jag trodde knappt att jag skulle komma att känna nåt på utsidan med tanke på att bäbisen är väl inbäddad, men tji fick jag. 😀

10 Responses to “Mammaträff”


  1. 1 LNJ februari 4, 2010 kl. 17:47

    Så kul att följa allt som händer i ditt liv vännen!!
    Du vet kursen jag gick förra veckan – den ska leda till att jag blir certifierad IAIM Instruktör i spädbarnsmassage. En kurs i massage rekomenderas..kolla vad som finns i närheten annars kommer jag och har en kurs för dig : ))KRAAAAAAAAAAAMIZ

  2. 3 Maria februari 4, 2010 kl. 19:11

    Så spännande att följa din resa, vi kämpar att bli gravida trots övervikt, får jag fråga hur överviktig du är, läser ibland om några som har ett par kilo och blir då bara ledsen, tror jag har mellan 15-20 kg för att ligga inom ok nivå…..

    Tack för att du skriver …..

    Maria

  3. 5 sarah februari 4, 2010 kl. 22:20

    Så mysigt med lite morgongympa – inifrån….men är det inte så typiskt att så fort nån annan ska känna. Helt stilla, inte en minsta lilla buff 🙂

  4. 7 Carola februari 5, 2010 kl. 05:56

    Tobias kände aldrig av Hampus.
    Men Maya däremot hon talade om att hon fanns. Och då är ju inte jag så liten heller. Så nog kan dom känna alltid.
    Det är så skoj att få höra hur det går för er. Saknar det gamla gänget på proffice faktiskt.

    Ha det bra.

  5. 9 LNJ februari 5, 2010 kl. 12:01

    Det vet du!!!!
    ”You just call out my name, and you know where ever I am, I´ll come running, just to see you again”…
    ….plus att jag har en drös ungar som saknar dig! Du ÄR och FÖRBLIR ”deras” Anette!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Fixarflickan


