En sista mysdag i Hongkong

Så har den sista dagen kommit. Men det förhindrar oss inte från att åka runt och göra roliga saker.
Den där ryggsäcken som David köpte på Stanley Market igår blev jag oooerhört avis på. Och när jag insåg att mitt nuvarande handbagage kunde få plats i ryggsäcken så fanns det ingen återvändo – jag måssste ha en sån jag med. 🙂
Så idag bussade vi oss upp till marknaden igen och gick med bestämda steg mot väskmannen. Där stod den…röd och fin. Och mindre än en minut senare var den min. 😀
David köpte ett par skor till och jag spanade in några sjalar som bara ropade efter mig. Ryggsäcken fylldes allt eftersom. Man ska icke resa hem med luft i bagaget… 😉

Den dagliga vilan på hotellet blandades som vanligt med lite bloggande, TV-tittande och idag lite packningsplanering. Eftermiddagsvilan kommer att bli saknad därhemma.

Vi hade utsett Bubba Gump uppe på Victoria Peak som den allra bästa restaurangen på resan så där åt vi vår sista middag nu ikväll. De har så god mat så tiden stannar!!
Det är väldigt mysigt att åka spårvagnen upp dit – det lutar som tusan..det är säkert 35-40 graders lutning på sina ställen och det känns helt absurt att åka i en så brant backe. Och utsikten uppifrån är enorm.

Nu återstår bara slutpackningen. Det känns inte alls som att vi är redo att åka hem ännu, trots att vi inte har nåt konkret som vi skulle vilja göra här just nu. Att vara borta i två veckor utan att se fram emot att komma hem är för mig helt märkligt – visst brukar jag gilla att vara borta, men tanken på att komma hem brukar trots allt locka efter 10 dagar. Men vi har det så mysigt här och är långtifrån less så vi packar med lite vemod.
Fast när vi är hemma igen så känns det nog bra det med.
Om än märkligt.

Hemma går man inte i sandaler och kortärmat.
Hemma är det 30 grader kallare än här.
Hemma ligger det nåt vitt på marken.
Hemma vänta en återgång till jobbet efter 3½ månads bortavaro.

Jisses… 🙂

2 Responses to “En sista mysdag i Hongkong”


  1. 1 sarah januari 15, 2010 kl. 23:13

    Ja du, jisses!! Så snabbt tiden går! Men härligt att du shoppa loss på väskan 🙂
    Välkomna hem till den vintrigaste vintern på länge!!

    • 2 Anette januari 17, 2010 kl. 08:53

      Tack!
      Skönt att det är lite vinter kvar fortfarande. Jag är inte avis på kylan ni haft, men kul att det är vitt ute. 😀


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

januari 2010
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fixarflickan


