Marknadsdagar

Det kan lätt bli en aning kyligt att stå rakt upp och ner i sitt marknadsstånd från 7.45-18.15.  Så tidigt?, undrar nån. Jo..ska man stå på en gågata så måste bilar och annat skräp vara borta senast kl 9. Plus att på den här marknaden så är det ”först till kvarn” och man vill ju inte stå på ett dåligt ställe. 🙂
Jag köpte en varm jacka på Ullared för ett par år sen. Så varm att jag inte har den mer än max 1 dag/år. Den har kommit väl till pass kan man säga. 🙂
Men än har vi inte frusit fast.
När allt ska plockas ihop så önskar vi att det var en inomhusmarknad så man slapp demontera tält och allt, men man kan ju inte alltid glida fram på en räkmacka här i livet.

Första dagen vi stod – i fredags – var nog den tråkigaste dagen i vår marknadshistoria. Alla hade bråttom åt alla håll och det var som att titta på en motorväg som passerade framför. Alla knallar hade samma uppfattning och vi hoppades att lördagen skulle bli bättre. Och det blev den. 🙂
Det sista som hände i lördags var att en kvinna från Akademiska Sjukhusets konstförening köpte smycken som hon skulle ha med på deras utlottning, antingen nu eller till våren. Det var riktigt trevligt! Härligt med en konstförening som tänker lite bredare och inte bara lottar ut tavlor. Bra där, Ackis. 😀

Söndagen tillbringade jag i viloläge. Välbehövligt. Jag pysslade i ordning alla ljus som ska finnas med på bröllopet, men jag lämnade inte soffan. 🙂 Jo, vi åkte till affären på eftermiddagen visserligen.

Idag är det måndag och jag ska träffa en av mina klienter om en dryg timme. Har avverkat några ”det där måste jag ringa/maila om” och det är skönt att få plocka bort sånt från listan. Ikväll väntar tvättstugan. Någon klagar över att hans strumpor i lådan tagit slut oväntat fort. Undra vad som händer med dom??
Ja..ni hör ju. Det här blir också en bra dag. :mrgreen:

1 Response to “Marknadsdagar”


  1. 1 MiniZillen december 7, 2009 kl. 13:40

    Vad jobbar du med egentligen? (nyfiken)


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Fixarflickan


