Tatuering

Jag fattar inte varför alla gnäller så mycket över att det gör ont när man tatuerar sig.
Det kändes ju inte alls – och inte blev det rött eller ont efteråt heller.
På min bröstkorg sattes en stor bild med konturerna av Knatte, Fnatte och Tjatte. I härliga färger som rött, grönt, blått och gult.

Det fula med det hela var att tatueraren inte använde sig av de stödlinjer som först ritats dit så i ett par veckor syns bilden dubbelt. Sånt man får leva med, antar jag, när man sätter sin kropp i nävarna på nån med nål. Frivilligt.

Jag är tacksam över att det inte gjorde ont.
Men mest tacksam är jag över att det finns väckarklockor.

 

Tillägg: Jo, jag tror visst att det gör ont att tatuera sig. Jag tror apseluuut att man blir röd och får ont. Dessutom trodde jag nog att ni skulle fatta att jag drömde… 😉

7 Responses to “Tatuering”


  1. 1 Subban i Sumpan november 5, 2009 kl. 11:20

    Knatte, Fnatte o Tjatte??? Varför inte en groda? Nu är då önskan den samma som med kissemissarna: Bild… Malin vill oxå se./L

    • 2 Anette november 5, 2009 kl. 12:24

      Hörröduru Subban… 🙂
      Om du läser sista raden så förstår du att det inte finns nån bild – förutom den som sitter i mitt minne – att visa upp. Knattarna…tror du jag är galen på riktigt? 😆
      Kissarna kan du se i inlägget Katterna och går du in på facebook kan du se de i mitt fotoalbum. 😀

  2. 3 Snikony november 5, 2009 kl. 13:18

    Jag blev nästan besviken… hade hoppats på att du skulle dra upp tröjan och visa Knattarna (VI-SA KNATTARNA, VI-SA KNATTARNA! :-D)nästa gång jag såg dej!

  3. 4 Bq november 5, 2009 kl. 20:05

    Kul att du gjort en tatuering, grattis 😉 själv har jag dock ingen å tror inte att det blir nån heller. Jo väckarklockor är bra, utan dom skulle jag aldrig komma i tid,hehehe.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

november 2009
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Fixarflickan


