Den perfekta kvinnan!

En Tallinnkryssning senare sitter jag åter i mitt hem. Jag är nysimmad och snart har jag också ätit frukost.
Hur var det då på båten? Jo, som väntat så var vi bland de yngsta ombord och det var inte trångt direkt. Vi dansade, åt god mat och pimplade lite drinkar.
De som stod för dansmusiken gjorde ett bra jobb och det var lite lagom blandning av låtar, men de hade gärna kunnat skruva upp tempot lite. Även den hurtigaste Tina Turner-låten lyckades de göra till en smetig låt och det funkar väl om man vill smet-dansa med nån, men det fanns det verkligen inte många där jag ville göra det med. Inte en enda faktiskt.
Men jag fick höra att jag var både ”beautiful” och ”den perfekta kvinnan” så vad mer kan man begära, liksom.
Att man sen får höra sanningen från barn och fyllhundar gör ju inte saken sämre. Hahahaha…vilka stollar det finns på såna där resor.

Lite knappt två dygn senare var jag hemma igen och hann andas en halvtimme innan jag skulle träffa en annan klient jag har. Vi tog en tur till Åbergs Museum som ligger här i närheten. Jag har varit där några gånger tidigare, men nu var det ett tag sen. En nyhet sedan jag var där sist är att man kan få låna en mp3-spelare där Lasse själv berättar lite om utställningen i guideform. Så himla praktiskt sånt när man kan få info i sin egen takt. En del av utställningen heter Rucklarens väg och är ett helt gäng tavlor av en konstnär som jag nu inte minns namnet på. Hur som helst så har han köpt hötorgskonst som han målat till saker på. Jätteroliga tavlor.
Efter en kopp djungelte i den trevliga serveringen svingade vi oss hemöver. 🙂

Idag har jag en fixardag. Små saker som inte blivit gjorda men som måste tas bort från att-göra-listan ska bli avklarade är det tänkt. Och så måste jag se över huset och ”kattsäkra” lite för imorgon får vi hem två sötnosar som ska bo hos oss på kollo i tre veckor medan matte och husse är utomlands. Det ska bli sååå himla mysigt och gosigt.  Men liiite läskigt också för det är två jättevackra Helig Birma som brukar nagelfaras av domare på utställning. Men jag har varnat ägarna om att pälsen kanske kommer att lossna och ben deformeras här hos oss. Skulle nämligen inte förvåna mig alls om finaste avelskissarna får nåt fel. Just här.
Sen får vi även imorgon hit min (av mig smått adopterade 🙂 ) Sundsvallstonåring som ska vara en vecka under hennes lov. Det ska också bli mysigt och gosigt. Hon brukar komma ner med jämna mellanrum till sin Anette och nu var det ett tag sen så det ska bli riktigt kul.

Så här har jag inte tid att sitta mer.

Jo..måste bara berätta att det på Tallinnfärjan såldes små påsar med danska fläsksvålar. Torkade svålbitar som saltas och äts som snacks. Så föredömligt.
I LCHF-kretsar är det vanligt att man äter dom som de är (är ju bara torkat kött utan minsta spår av kolhydrater) men även så går de jättebra att krossa och ha som ströbröd. Ica här i Bålsta har börjat sälja såna också. Himla bra! 🙂

1 Response to “Den perfekta kvinnan!”


  1. 1 "Svärmor" oktober 22, 2009 kl. 10:28

    Kul att ni hade det trevligt på kryssningen, snart är det ju dags för oss oxå, ska bli himla kul….. Kramisar


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

oktober 2009
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


