En dag full av shopping.

Tjohooo! I morse var jag och simmade igen. 🙂  Det är verkligen ingen rusning på morgnarna den tiden jag kommer dit – och i morse var det bara gubbar som simmade samtidigt som jag så det var så att säga luftigt och fint i omklädningsrummet. Det var så tomt så jag glömde stänga dörren till toaletten när jag skulle dit…hahahaha…trodde väl jag var hemma eller nåt. 😈
Tvättmaskinen jobbar idag och jag pysslar med lite ditt och datt.
Igår var jag ju iväg på en liten shoppingrunda med en av mina klienter och det här kan jag delge er från den:

Rusta har FULL jul! Där är det pyssel, julklappspapper, julkulor i mängd av alla möjliga storlekar och är man av typen ”jag ska dekorera min fasad och trädgård med grejer så grannarna kräääks” så kommer man gå i spinn där. Jisses…hade ingen aning om att det fanns så mycket i den vägen förutom i USA.

IKEA har såklart också börjat jula sig. Dessutom har nån kommit på att man ska ha hjärtan på allting. Inte vilket hjärta som helst utan ett speciellt hjärta som ser ut som att man har tagit en rundel och stansat ur längst upp i mitten. Inte min smak. Men IKEA hoppas sannerligen att det är någon annans smak, för det finns på fat, krukor, gardiner, sängkläder, julgransprydnader, mattor, glas. Överallt var det där. Barasånivet!

Om man vill köpa lite fika och har tänkt sig betala 28:- för en flaska mineralvatten eller läsk kan man bege sig till Wayne´s i Plantagen. De har supergott fika och det är säkerligen inte så stor skillnad mot för andra ställen. Men jag tycker det är på tok för dyrt att betala så mycket för 3 dl vatten. För att inte tala om en kopp te för 25:-. Nu låter jag som en kärring som tycker att ”man kan lika gärna fika hemma” men jag t y c k e r det är mysigt att fika ute. Och jag gör det också. Och nej, jag prutar inte vid kassan (Huuu…fick ångest av blotta tanken) men ibland undrar jag vad saker och ting egentligen får kosta….

På en heldagsshopping hinner man naturligtvis mer än de här tre ställena. Vi växlade bl a pengar och åt lunch, vi återlämnade pappas kvarglömda plånbok till hans jobb och vi strosade runt på Coop…

Sen är man ganska nöjd och glad över att få komma hem igen. Och efter att ha skickat lite paket med DHL och jobbat en stund med ett litet uppdrag så fick jag till slut komma hem på riktigt. Rester från gårdagens supermiddag och ett spännande program på TV fick avsluta dagen. Alla dagar tar ju slut. Till slut.

2 Responses to “En dag full av shopping.”


  1. 1 sarah oktober 15, 2009 kl. 18:45

    Det är ju bra att inte låsa – för då finns det juh ingen risk att man blir inlåst, hehe…du e rolig du!!
    Va inne på Spanska flugan, blev måttligt sugen ska jag säga, ska sätta mig med syrran nån dag så ska vi shoppa…men först ska vi till Ullared (wiieeeee) nästa helg, så det kanske (ganska troligt) blir ebb i kassan!
    Ha det gott!!

  2. 2 Marie oktober 16, 2009 kl. 19:53

    Jag blev så nyfiken på IKEA-hjärtarna (hur in hela friden säger man hjärta i bestämd fom och plural!!!) men kunde inte hitta dem. Vad heter de?

    Jag har förresten startat en lite hemlig viktminskningssida. Om du vill ha adressen så kan du väl mejla mig, för jag har nog slarvat bort din mejladress.

    Kramiz!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

oktober 2009
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Fixarflickan


