Nähä…

Om man fastnar i flera bilköer och om man inser att man inte hinner hem till Bålsta förrän 15 minuter för sent. Ja då är det bara ringa och säga att ”vi får boka in en ny tid”
Så ingen träning idag, utan på tisdag.
Tills dess ska jag även ha köpt ett par bra träningsskor. Men ååååhhh vilken djungel det är med de där jympadojjerna (gymnastikskorna, för den som har svårt för min norrländska ådra 😉 ), det finns ju hur många varianter som helst. Att jag inte behöver några regelrätta ”springskor” förstår jag, men ska jag välja walking eller aerobic eller vad???? Svar till Förvirrad!

Just nu snurrar världen lite extra. Det beror inte på att jag har ätit världens godaste tacosallad ikväll eller att jag har tagit mig en jäkel (vilket jag inte har…) utan för att jag lider av utsättningsproblem. För några år sen började jag äta Efexor för att få lite hjälp att orka ta tag i ”livet inkl  moms” och jag har trappat ner under en lång tid nu. Den här medicinen är riktigt otrevlig när det kommer till utsättningen (nedtrappning och utfasning) men jag hoppas att det snart ger sig.
Det är svårt att beskriva symptomen, men man kan lite kortfattat säga att jag blir yr, får lite tunnelseende och mår lite konstigt. Jag känner igen det – för så här har det känts de gånger jag missat att ta medicinen på 1½ dygn och sen har det gått över efter några timmar när jag kommit ihåg den.
Men nu tänker jag minsann inte stävja med några medikamenter utan nu får faktiskt kroppen inse att den får klara sig utan. Det är så oootroligt skönt att slippa dom – för det betyder att jag mår så himla mycket bättre nu. Ja uj..det går inte att förstå nästan vilken skillnad det är.  😀

David har en kompis här från Karlskoga i helgen så jag kommer att lalla runt lite som jag vill. Jag har några uppdrag som ska skötas och så tänkte jag jobba med smycken, men det är en hääärligt skön helg det här. Hoppas att ni också har det!

:mrgreen:

1 Response to “Nähä…”


  1. 1 Lillebror september 19, 2009 kl. 16:11

    Det är ju så drygt att sluta med medicin, jag tycker det känns som att man ska svimma så fort man gör något, jag ska hålla tummen för att du inte gör det!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

september 2009
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Fixarflickan


