Curves

Jag har helt glömt bort att berätta om hur det var på mitt första möte med Curves. 😀
Det är ju som en dröm att de har kommit till Bålsta och det var med stora förväntningar jag gick dit. Träffade en trevlig tjej som gick igenom en mängd frågor tillsammans med mig. Mål med träningen och lite sånt…
Tog lite mått och även fettprocenten kontrollerades. Det här görs sen varje månad för att se vad som händer. 😀

Lokalen var ny och fräsch och det finns inte en spegel att uppbringa – vilket är väldigt skönt tycker jag. Träningen går ut på att man jobbar i en cirkel, maskiner står uppställda i en ring och så kliver man in i den där det finns plats och så kör man i 30 minuter – ungefär tre varv. En röst talar om när det är dags att byta maskin och när man ska mäta sin puls.
Det finns nämligen stora affischer på väggen där det står hur man ska ligga till i sin puls för att det ska vara som bäst. Det är ju ingen vits att varken ta ut sig för hårt eller att fjösa på.
Man behöver inte hålla på att byta vikter och sånt för alla maskinerna använder sig av hydraulik. Vilket innebär att ju mer man tar i desto jobbigare blir det. Så man styr det där själv på ett fiffigt sätt. 😀 

När jag nu kommer tillbaks för den första träningen så är den inbokad med en av tjejerna där men efter det så kommer man när man vill under deras öppettider. (Eh..nä..man får inte bryta sig in…). Det finns alltid några där som håller lite koll, men man tränar självständigt.
Min första träning kommer att ske imorgon efter jobbet. Då ska jag få en full genomgång av maskinerna och hur man gör med allt.

Jag är redo med mitt medlemskort som sitter fast fint på nyckelknippan.
Bara att blippa när jag kommer dit. 🙂

Curves
Och för den uppmärksamme: Jo..visst har jag nallar på hemnyckeln. :mrgreen:

4 Responses to “Curves”


  1. 1 Svärmor september 17, 2009 kl. 11:15

    Vad skönt att du kommit igång med träningen, försök att få med dig David oxå. För det är ju mycket lättare om man har någon att träna ihop med. Kramisar

  2. 3 sarah september 17, 2009 kl. 12:45

    Hjääälp, jag fatta det först som man körde 30 min på varje redskap i TRE VARV!!!! Men så läste jag vidare och förstod du inte skulle träna ihjäl dig. Verkar vara ett roligt träningssätt, själv kör jag också styrka i cirkel, fast här är cirkeln människor, redskap och svett.
    Lycka till! Kram


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

september 2009
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Fixarflickan


