En bra start…

Hahaha…imorse började dagen med ett riktigt magplask. Eller några stycken faktiskt. Det började med att jag glad i hågen (det är ju för tusan fredag) klev in på mitt jobb och direkt såg tre av mina kollegor ute i receptionen. Jag anade oråd eftersom vi alltid går direkt in och kör igång datorer, hämtar te och vad vi nu har för oss.
Det visade sig att dörren in till vår korridor var låst. Vi visade upp våra fina brickor och lampan lyste grönt men dörren vägrade lyssna. Efter 10 minuter kom en vaktmästare och befriade oss från vår arbetsoförmåga. Synd.  😉

Väl inne i receptionen skulle jag smygskala mina ägg och spritsa på lite majonnäs som jag omsorgsfullt hade lagt i plastfolie som vanligt. För att kunna göra ett litet spritshål sen och mumsa i mig min frukost. Men…ser man på…majonnäsen hade redan tryckt sig ut utan att ha det minsta ägg under sig. Den tyckte att jag skulle äta plånbok till frukost minsann.
Men jag var av en annan åsikt och torkade fint av allt klet och åt min frukost. Jag hade hämtat en stor kopp te och påsen skulle kastas så jag lade den i papperskorgen bredvid bordet. Så skulle jag kunnat ha gjort om jag hade velat göra rätt. Men mina Michael Jordan-talanger visade sig inte från sin bästa sida idag så jag hade visst hivat ner påsen i min egen handväska. På diverse bra att ha-papper och…tadaaa…plånboken! *lol*

Tack, nu är det bra för idag.

1 Response to “En bra start…”


  1. 1 Ulrika september 13, 2009 kl. 15:46

    Ha ha ha ha det är könt att läsa att det inte är bara jag som har sådana morna!!

    Puss och Kram på dej!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

september 2009
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Fixarflickan


