Vardag

Då var det slut på semesterhärligheten och förkylningssjukfrånvaron. Dags att hugga tag i nåt som kallas vardag och som dyker upp vare sig man vill eller inte. 🙂
Det brukar heta att det är så himla skööönt att komma tillbaks i rutinerna efter ledighet, men jag håller inte med. Det är inte alls skönt att kliva in i morgonrusningar och arbetsuppgifter. Det är som någon mig mycket närstående skrev från jobbet imorse: Det krävs bara att man har lite semester för att förstå det orimliga i att åka hit varje dag för resten av livet…..

För ett par dagar sen kom jag på att jag ska köra en liten fakiromgång till. Varför inte, liksom. 🙂 Så imorse blev det ägg och majjo till frukost och till lunch ska jag äta grillad kyckling. Vatten har jag här bredvid mig och jag är glad att cafeterian åter har öppnat efter sommaruppehållet så det finns gott te att hämta.

Här på jobbet har vi en reception att möblera om i – hääärligt. Jag älskar att möblera om och nu har vi blivit en person mindre här och har fritt fram att göra det lite smidigare med borden och ta hit lite saker så det blir mysigt. Vardagsglädje.

Halva arbetsdagen har snart gått – det går ju riktigt bra det här, Anette. 😀

2 Responses to “Vardag”


  1. 1 Asta augusti 24, 2009 kl. 13:06

    ”Det brukar heta att det är så himla skööönt att komma tillbaks i rutinerna efter ledighet”
    Vem har sagt något så dumt!
    Maken och jag var rörande överens om att hade det inte varit för att vi behövde pengarna hade vi inte gått hit.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fixarflickan


