Somna om, vågen.

VågAtt inte väga sig när man håller på med aktiv viktminskning känns lite skumt och framför allt ovant. Alltid ska man ha några siffror nedprintade som kan avgöra om man har skött sig eller inte – och det är alltid så himla käckt att ha några siffror att tala om när andra tycker att det syns att jag blivit mindre.
Men det är bra stressande. Och i det långa loppet har det ju egentligen ingen betydelse. Idag struntar jag väl i om jag gick ner 4 eller 7 hg vecka 5 eller om jag gick upp nåt kilo nån vecka längs vägen, för huvudsaken är ju att jag är här nu där jag är. Och att ha vågen som den Allsmäktige Avgöraren för hur roligt livet ska kännas efter en vägningsmorgon är ju verkligen inte rättvist. Nu har det gått väldigt bra för mig och jag har inte behövt gråta i kudden över dåliga resultat direkt, men jag känner ändå att jag inte alls far illa av att nu helt enkelt bara köra mitt race och göra ett stickprovskontroll om ett par, tre veckor.
Dessutom vet jag ju att den kost jag äter är den ultimata för en bra viktminskning så jag behöver inte väga mig för att kontrollera mina intag bara för den sakens skull. Så himla bra!

5 Responses to “Somna om, vågen.”


  1. 1 Vipsan augusti 24, 2009 kl. 19:43

    Jag är precis tvärtom. Jag väger mig varje dag och mår gott av det. Om vågen skulle stå stilla ett tag så gör det inget, tvärtom. Då får kroppen en chans att hänga me´.
    Ha en underbar tisdag!

    • 2 Anette augusti 25, 2009 kl. 06:26

      Ja, det är viktigt att kroppen får hänga med. Och hjärnan med för den delen. Självbilden tar det tid att förändra.

  2. 3 Mamsen augusti 24, 2009 kl. 23:06

    Jag tycker att du ska sluta väga dig, det är bara stressande. Jag talar av egen erfarenhet!

    • 4 Anette augusti 25, 2009 kl. 06:27

      Ja, det är mycket bättre att skita i den…men helt kommer jag nog inte att sluta – men kanske väga månadsvis så länge som jag har mycket att gå ner.

  3. 5 gaingra augusti 25, 2009 kl. 07:50

    Klok som en gammal uggla, det är hon, Plätten! Vilken fin höstig bild du har förexten!

    Kram från Snikony som är hemma med en hes kraxig hals idag.


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fixarflickan


