Halvering av gänget

Svärföräldrarnas och svägerskans sista dag i Alanya. Förmiddagen tillbringades vid poolen innan vi gick iväg för en sista gemensam lunch. Det känns lite märkligt att de inte ska vara kvar längre, men vi är såklart glada att vi ska vara det. 😀
Det har varit riktigt trevligt att vara här allihop. Ett bra sätt för våra föräldrar att lära känna varann lite mer. De bor ju långt ifrån varann på hemmaplan och träffas tyvärr för sällan. Och vi behövde inte medla en enda gång under den här veckan. 😆
När vi vinkat av de vid bussen så gick vi en liten tur ner till basaren. Vi kom alla hem med någon liten påse. Jag köpte en väska och prutade HELT själv. Men det var inget större motstånd, vilket jag inte grät över. Jag är verkligen usel på det där med prutningen. Men samtidigt vill jag inte köpa för dyra saker heller. Tur vi har David och pappa kvar även denna vecka.
Mamma och jag fick våra fötter fixade för en hyfsad peng ganska nära hotellet. Det var inte en dag för tidigt för min del – jag tror hon karvade av en halv fot totalt. Fick även ögonbrynen noppade med tråd – hon tyckte jag såg bra hårig ut De är så rädda för synligt hår här nere – lite märkligt med tanke på att alla föds som björnar här. 😉
Åt lite picnic-aktig middag på rummet tillsammans och slappade innan vi gick ut för lite kaffe och turkisk glass + baklava. Alla baklavor var inte jättesöta, men en del fick man nästan hål i tänderna bara av att titta på. Men det är lite roligt att testa när vi nu är här.

1 Response to “Halvering av gänget”


  1. 1 Svägerskan Sofia augusti 10, 2009 kl. 21:39

    Du föresten, hälsa David att Fanta Lemon finns i Sverige! Har nyss kommit till Konsum i alla fall. Jag vart lycklig:D


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fixarflickan


