Onsdag. Nedräkning pågår!

Idag sitter jag i receptionen.
Behöver jag säga att man inte kan pyssla här ute?
Trist.

Jag har tagit tag i allt som går – ringt samtal, efterlyst information, mailat och framför allt surfat. Men ack ack ack så tiden går långsamt. Är glad över att jag har en fläkt för det känns som att jag sitter i en kuvös. Utan glas, dock.

Men jag är glad ändå. För imorgon är det en pysseldag växeldag och på kvällen kommer mina föräldrar. Det betyder att resan är nääära. Och älsklingen fyller år. Sen är det fredag och då kommer svärföräldrar och svägerska. Det betyder att resan är ännu närmare. Och så betyder det födelsedagsfirande! Jag ska göra smaskigheter minsann – kalas är kalas. Jag har letat upp bra recept. Bilder kommer så småningom – jag lovar 🙂

Klockan mitt på dagen åker vi till flygplatsen och det är då jag kommer att klämma på passet 14 gånger och undra om e-biljetten ligger i min eller Davids packning och om fiskarnas matmaskin är igång. Som tur är har jag världens bästa husvakt så allt kommer att bli så himla bra.

Saften igår blev en succé. Jag har själv ingen aning om hur den smakar, men enligt uppgift så var den jättegod. Röd och fin står den där i sina fina flaskor och väntar på att få bli serverad. Vi skulle använda saftmajan men eftersom den fina spisen vi har inte gillar aluminium så fick det bli traditionellt kok i kastrull. Det funkade bra det med, men det känns som att jag har silat nog med saft i bunkar och kletat ner halva köket genom åren. Så vi ska leta upp nån billig kokplatta som vi kan ha till vår saftslavinna.

saftmaja

Googlade lite på ”saftmaja” nu och hittar till min stora förvåning att det finns saftmaja i rostfritt. Men 949:- plus frakt för en saftmaja är lite väl saftigt. (Hö hö hö…) Om du klickar på bilden kommer du till sidan jag hittade den på.

Nä – nu ska jag jobba vidare – jag fick just ett paket som det ska ringas om. En syssla!!

1 Response to “Onsdag. Nedräkning pågår!”


  1. 1 BQ juli 29, 2009 kl. 13:09

    Hej Anette 🙂

    måste bara gratulera till alla kilon som e tappade nu, du är så duktig och jag hoppas att du trivs med ditt ”nya” jag. Jag hejar på dig och man känner verkligen inspiration när man läser din blogg, även om jag är så att säga färdig (om man nu kan bli det) med min vikt så håller jag ju på av bara helsike att få vågen att stanna där den ska vara 😉

    kram
    BQ


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


