Resesugen!

I morse blev det sovmorgon. Det är inte ofta det händer att vi sover länge, men idag var en sån dag.
Vi tittade på ett avsnitt av Bones samtidigt som jag åt ett par riktigt goda färsbiffar jag gjorde av blandfärs, 2 äggulor, ½ paket bacon, vitlöksolja, färsk hackad egenodlad (och därmed mer smakrik) basilika, chilisalt och lite god färskrydda köpt på marknad. Utan läskiga tillsatser. Det blev väldigt smaskigt – speciellt med Davids egna bearnaise som tillbehör.

Vi tog fram resväskorna och förberedde de för lite packning. Jag skrev ihop en lista över allt som ska tas med och det gäller att packa lätt. Det är jag otroooligt bra på. Eller inte. Maxvikten på resväskorna är 20 kilo. TJUGO KILO!! Du hör ju själv – ingenting! Jag ska ta med ett lagom gäng med kläder och så tar jag med en liten påse med tvättmedel – det gäller att packa smart. Det som är bra är att det med största säkerhet inte behövs några varma kläder. Annars är ju det ett problem när man ska resa till ett ställe med varierad värme. Men att jag ska komma att frysa i Turkiet är inte troligt. Speciellt inte jag.

Jag ber om ursäkt till min mamma att jag chockar henne genom att tala om på detta sätt att jag redan börjat packa, hela 6 dagar innan avgång. 🙂 Men du kan vara lugn, hade jag inte haft David som tagit initiativet så hade jag stått här på fredag kväll med tvättmaskinen igång som vanligt. Jag är icke förändrad – bara under påverkan. 😆

Vi såg Watchmen i biorummet och den var helt okej. En lite märklig film, men det finns å andra sidan många märkliga filmer i hyllan här hemma. 🙂

Nu ska vi snart ut och plocka av lite hallon och smultron, det är inte klokt vad det växer därute. Ikväll har jag ätit min fakirkost i tre veckor och det är som jag tidigare nämnt dags för den att avrundas nu för att övergå till en kost med något fler kolisar. Så ikväll, mina vänner ska det festas loss på trädgårdens bär och lite grädde. Ska bli intressant att se hur sött det smakar. Det sötaste jag ätit nu på några veckor är smaksatt mineralvatten. 🙂

4 Responses to “Resesugen!”


  1. 1 Pompom juli 26, 2009 kl. 22:18

    Åh, Watchmen vill jag se! Jag har läst serieboken många gånger och den växer (eller snarare, jag förstår den lite mer) varje gång.

    • 2 Anette juli 27, 2009 kl. 09:12

      Ja då kan jag tänka mig att du skulle gilla den. Den var snyggt filmad och bra effekter. Du är varmt välkommen att se den hemma hos oss på Blue-ray. Directors cut. Knappa tre timmar lång. 😀

  2. 3 gaingra juli 27, 2009 kl. 06:44

    Jag är också förvånad över din tidiga packning! Men det låter välorganiserat och praktiskt!

    Nyss åt jag trädgårdens hallon och svarta vinbär med turkisk yoghurt och lite vispgrädde till frukost! Gått? Gåttgåttigåttgått. Idag drar jag och moscha på en liten tripp till Uppsala-Sthlm. Trefvligt.

    • 4 Anette juli 27, 2009 kl. 09:14

      Ja det är så att jag är förvånad själv. Men det är sååå himla mysigt att planera. Vi skulle gärna åka precis NU om det var möjligt. 🙂

      Gött med bär och så himla skönt när man äter sånt man står sig på länge. 🙂
      Hoppas ni får en bra dag här neröver.
      Tjyssen!


Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


