Hej då gamla trasan!

Nu börjar arbetsveckan lida mot sitt slut. Det är härligt med fredagar. När de dessutom kantas av lön och en hemmahelg så gör det inte saken sämre.
När jag kommer hem ska jag tömma hela stora garderoben och min byrå och köra igång operation rensning. Där inne bor det stort, smått och sånt som passar men som inte passar mig i smaaaken längre. 🙂
Jag har en person som mer än gärna tar emot mina bortrensade kläder till bättre behövande och det ska bli mig ett stort nöje att bidra. Kanske rentav några kläder har prislapparna kvar. Ni vet såna där kläder som köps under förevändningen att de ska passa så småningom. Och de är ju ändå på reeeeaaaa. 😆
Nä – nu är det slut med sånt trams. Visst finns det ju kläder som är ”sällan-kläder” men det kan knappast vara normalt att man har en stor garderob full av såna kläder.

Det som gör det lite kruxigt med mina kläder är att de passar inte ihop  hur som helst. Och då menar jag inte främst mönster och färg utan storleksmässigt. Vissa överdelar måste bäras tillsammans med kjol och vissa byxor kräver en lång tunika. Det beror helt på hur de är sydda och hur de ser ut på. Jag drömmer om en framtid där jag kan matcha vilken överdel som helst i garderoben med vilken underdel som helst – där jag bara har färg och mönster att ta hänsyn till.
Det är bra att drömma. Rätt som det är så är man där. Men risken är väl att man har glömt då att vara tacksam. Därför är det bra att skriva ner sånt här så man kan titta tillbaks.

Ha en underbar helg! 🙂

0 Responses to “Hej då gamla trasan!”



  1. Kommentera

Kommentera

Viktminskning

Sedan 6 maj 2012 har jag minskat: 82 kg

Dagar jag kluddat

juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fixarflickan


